به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۴ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۳۱۸۳۱
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران شرح داد

استخدام‌‌هاي عجيب در شهردار!

گروه جامعه: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه پاسخ های مدیریت وقت شرکت مترو به سازمان بازرسی برای دلیل جذب نیروی مازاد آن هم بدون برگزاری آزمون یا مصاحبه علمی، قانع کننده نبوده، گفت: نمی‌گوییم استخدام نکنید، می‌گوییم چرا استخدام شما بدون آزمون یا مصاحبه علمی بوده و نیروهای غیرکیفی جذب کرده اید، مغلطه نکنید و اصل موضوع را زیر سوال نبرید.
استخدام‌‌هاي عجيب در شهردار!
رحمت‌اله حافظی پس از ارائه گزارش معاون شهردار درباره وضعیت استخدامی در شهرداری تهران با بیان اینکه درخواست دارم آدرس غلط به مردم ندهید، گفت: مطالب ارائه شده درباره استخدام ها در شهرداری تهران با استناد به گزارش سازمان بازرسی کل کشور است، این سازمان یک نهاد رسمی و قانونی است. مگر اینکه سازمان بازرسی اعلام کند گزارش من اشتباه بوده است و ببخشید که قطعا چنین چیزی نیست.

وی ادامه داد: این گزارش خرداد 93 تهیه شده است و بازرسی کل کشور می گوید طی سالهای 90 تا 92 تعداد 4200 نفر به کارکنان شرکت مترو اضافه شده، از این تعداد 3 هزار نفر شاغل بوده اند که تغییر وضعیت پیدا کردند و استخدام شدند و هزار و 200 نفر نیز استخدام جدید هستند. آمار کارکنان حوزه مدیر عامل از 736 نفر به دو هزار و 55 نفر رسیده است. گزارش بازرسی می گوید از آقای قلی ها مدیرعامل وقت شرکت بهره برداری مترو سوال کردیم و پاسخ ایشان قانع کننده نيست. در این گزارش 90 صفحه ای تکه به تکه طرح سوال صورت گرفته و پس از درج پاسخ مسئولین مربوطه، قید شده که پاسخ ها قانع کننده نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آماری که شهرداری ارائه می کند نیاز به راستی آزمایی داشته و در حال حاضر این آمار را قبول ندارم، گفت: اینکه شهرداری می گوید در سال 84 که این مدیریت آنان شروع شده، 54هزار نفر نیرو داشته اند و امروز به 55 هزار نفر رسیده است نیاز به راستی آزمایی دارد. گزارش بازرسی در جایی می‌گوید در پیوست بودجه سال 92 که توسط مدیر کل مجامع شهرداری ابلاغ شده است کارکنان مترو در سال 90، پنج هزار و 428 نفر و در سال 91 و 92 هفت هزار و 531 نفر اعلام شده که با تعداد کارکنان اعلامی توسط معاونت منابع انسانی طی سال 91 و 92 به ترتیب، هشت هزار و 886 نفر و نه هزار و 390 نفر اختلاف دارد.

حافظی با بیان اینکه بین آمار نیروی انسانی اعلام شده توسط شهرداری با گزارش سازمان بازرسی، اختلاف وجود دارد، گفت: آقایان، منکر نشوید، صفحه 7 گزارش می گوید در بررسی ها مشخص شد بیش از 400 نفر از کارکنان جذب شده طی سالهای 90 تا 92 بالای 40 سال سن دارند، به طوری که مدرک تحصیلی 50 درصد از آنان زیر دیپلم بوده است و تنها 7 درصد آنان مدرک فوق دیپلم و لیسانس دارند که بیش از نیمی از افراد دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس، در امور غیر مرتبط با مدرک تحصیلی‌شان به کار گمارده شده اند، همچنین بیش از 30 درصد افراد مورد بررسی دارای مدرک پنجم ابتدایی یا بی‌سواد هستند. دلایل استخدام این افراد برخلاف موارد مندرج در آیین نامه استخدامی، از مدیرعامل وقت شرکت بهره برداری مترو سوال شده و پاسخ ایشان قانع کننده نبوده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در پاسخ به اعتراض معاون منابع انسانی شهردار گفت: این گزارش سازمان بازرسی است و اگر اعتراض دارید به سازمان بازرسی اعلام کنید. وی با اشاره به آمار ارائه شده توسط معاون شهردار در باره افزایش تعداد واگن‌ها تاکید کرد: گفتند تعداد واگن ها از 372 به 1329 رسیده است، چرا نمی گوئید که در برنامه پنج ساله به شما چقدر تکلیف شده است؟ بگویید که باید 1900 واگن می داشتیم و 600 واگن از برنامه عقب هستیم. راجع به نبود بودجه برای خرید واگن هم باید اشاره کنم آنقدر هزینه های غیر ضرور داشته اید و دارید که می توانستید با جلوگیری از این هزینه ها کارهای دیگری هم برای مردم انجام دهید که انجام ندادید.

حافظی ادامه داد: ما هم می‌گويیم راهبر مترو می خواهیم، ما هم می‌گويیم ایمنی مسافران مترو باید به نحو مطلوب تامین شود، ما نمی‌گويیم چرا استخدام کرده‌اید بلکه می‌گويیم چرا استخدام شما بدون آزمون و بدون مصاحبه علمی بوده و نیروهای غیرکیفی جذب کرده اید. لطفا مغلطه نکنید و اصل موضوع را زیر سوال نبرید با این وجود اگر دوستان اصرار دارند که خطائی رخ نداده، درخواست دارم کمیته ای برای راستی آزمایی گزارش آقایان تعیین شود