به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۳۱۹۶۷

شلیک اشتباهی «میرشکار»

گروه حوادث_رسانه ها: روزنامه ايران نوشت:شلیک شتابزده «میر شکار» محلی در دل بوستان جنگلی نور، مرد جوانی را به کام مرگی هولناک کشید.راز این قتل هنگامی فاش شد که پیکر بی‌جان مرد میانسال سه روزپس از ناپدید شدن، در بیشه زارهای اعماق منطقه جنگلی شهرستان نور پیدا شد.
قربانی 46 ساله حادثه، سیدحسن میرزازاده نام داشت و از اهالی محله «سوراخ مازوی» شهرستان محمودآباد بود. بنا بر اظهارات خانواده اش، او هفته گذشته برای چیدن تمشک به جنگل رفته بود که به‌طور اسرار آمیزی ناپدید شد تا اینکه پس از سه روز جسد خونین‌اش درحالی پیدا شد که هدف گلوله قرارگرفته بود. خانواده قربانی حادثه درنخستین روزگم شدن  سیدحسن وقتی تا پاسی از شب از بازگشت وی بی‌خبر ماندند و تماس‌های تلفنی‌شان هم بی‌پاسخ ماند از پلیس و هلال احمر کمک خواستند.
 
به‌دنبال اعلام مفقودی وی از روز سه‌شنبه نیروهای مردمی، هلال احمر و بسیج و همچنین گروه‌های مختلف کوه‌پیما و جنگل نورد، شکارچیان باتجربه و مردم منطقه جنگلی پارک نور تجسس‌های گسترده‌ای را برای یافتن ردی از او آغاز کردند. تا اینکه بعد از سه روز جست و جو سرانجام با کمک سگ‌های زنده یاب، پیکر بی‌جان این مرد در عمق جنگل پیدا شد.سپس جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت که پس ازتحقیقات مشخص شد مرد نگون بخت براثرشلیک گلوله کشته شده است.

با به‌دست آمدن این سرنخ، تحقیقات تخصصی برای شناسایی ودستگیری عامل یا عاملان شلیک مرگبار، در دستور کار قرار گرفت تا اینکه سرانجام با تحقیقات پلیسی، عامل شلیک شناسایی، دستگیر و به اداره آگاهی شهرستان نور منتقل شد.متهم به قتل وقتی در برابر دلایل و مدارک غیر قابل انکار از سوی پلیس قرارگرفت لب به اعتراف گشود و راز شلیک اشتباهی را فاش کرد وبعد هم برای بررسی صحنه جرم به محل قتل انتقال داده شد.وی که خود را میرشکارمعرفی کرد گفت:«برای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی منطقه، در پی شکار خوک و گراز در جنگل کمین کرده بودم که ناگهان از میان علفزارها صدای خش‌خش از پشت بوته‌های تمشک شنیدم که بی‌درنگ تیراندازی کردم.اما پس از شلیک فریادی شنیدم که ترسیدم وباعجله محل را ترک کردم. پس از مخفی کردن اسلحه و پوکه گلوله شلیک شده در حدود یک کیلومتری محل حادثه، منطقه را ترک کردم.»سید مجتبی برهانی بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نور دراین باره گفت: «متهم هم‌اکنون تحت بازجویی قراردارد وپس ازتکمیل تحقیقات، پرونده با صدورکیفرخواست به دادگاه کیفری استان ارسال خواهد شد.