به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۱۳۲۰۰۶

اهدای جایزه ویژه به جواد خیابانی/طنز

گروه ورزشی:  علی زراندوز در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:وزارت دفاع روسیه در حالی چند روز قبل از احتمال کشته شدن ابوبکر بغدادی سخن گفته بود که امروز صبح، ابوبکر بغدادی در یک نشست خبری حاضر شد و گفت: «تمام شایعاتی که در این چهل ساله درباره زخمی و کشته شدن من شنیدید دروغ است... بنده الان چهارستون بدنم را به شما برادران خبرنگار نشان می‌دهم تا مطمئن شوید که من دروغ نمی‌گویم!» در ادامه ابوبکر بغدای چهارستون بدنش را به همه نشان داد و از خبرنگاران حاضر، گواهی سلامت چهارستون بدن گرفت و گفت: «حملات هوایی و انفجارها که چیزی نیست، بنده و همکارانم در یکی از سفرهای برون مرزی، پس از خراب شدن و سقوط بالگردمان، در جزیره‌ای گیر یک قبیله بدوی افتادیم که می‌خواستند بنده و سه نفر از دستیارانم را یا بکشند یا طی مراسمی که خودشان آن‌را «گومبا، گومبا» می‌نامیدند، کف پای‌مان را تا حد مرگ با پر کلاغ قلقلک دهند... متاسفانه دستیاران بنده زیر بار خفتِ قلقلک کف پا با پر کلاغ نرفتند، ولی بنده زیر بارش رفتم تا زنده بمانم و شرمنده قول‌هایی که به آمریکا و چند کشور عربی درباره بر هم زدن آرامش منطقه دادم، نشوم! چون اینجا از قدیم یک ضرب‌المثل داشتیم که می‌گفت: «بغدادیه و قولش و جلیقه انتحاری‌اش و ساعت رولکس‌اش و کنیزانش و مختصری هم دلار در بانک‌های منطقه و داخل متکایش!»

دکتر قالیباف در بیانیه‌ای خطاب به تمام خبرنگاران و رسانه‌های جهان، درباره استفاده از واژه «پلاسکو» برای هر گونه آتش‌سوزی در هر ساختمانی در هر جای جهان، اعتراض کرد! ایشان در بخش‌هایی از این بیانیه تاکید کرده است که: «ما چهل سال قبل برای خودمان یک ساختمان پلاسکو داشتیم که خب الان دیگر نداریم! شما هم در سراسر جهان برای خودتان ساختمان‌هایی داشتید که بعد از آتش‌سوزی دیگر آن‌ها را ندارید. این تنها وجه اشتراک حادثه ساختمان پلاسکو با حوادث مشابه در جهان است و تا جایی که بنده می‌دانم تشابهی در این حد کوچک دلیل نمی‌شود شما هی پلاسکو – پلاسکو کنید! اصلا شاید یک نفر از این اتفاق و انتخابات بعدش خاطره خوبی نداشته باشد... بنده چند روز قبل از یک مهد کودک بازدید می‌کردم و دیدم بچه‌ای که یک ستون عمودی از لگوهایش توسط یک بچه دیگر خراب شده بود، آمده گوشه کت مرا می‌کشد و می‌گوید: «عمو... این پسره زد پلاسکوی منو خراب کرد... دعواش کن عمو!» نه! این درسته از حالا از این چیزها یاد بچه‌ها میدین؟»

مراسم اسکار بهترین دیالوگ‌های سینمایی– تلویزیونی برگزار شد و در رشته دیالوگ برتر قرن، جایزه سوم به این دیالوگ از فیلم باشگاه مشت‌زنی تعلق گرفت: «ما کارهایی رو می‌کنیم که ازشون متنفریم چون می‌خوایم با پولش چیزهایی رو بخریم که بهشون هیچ احتیاجی نداریم». جایزه دوم نیز به این دیالوگ از فیلم ابد و یک روز تعلق گرفت: «سمیه نرو …تو بری این آبجیات به مامان آب و غذا نمیدن که دستشوییش نگیره». و جایزه نخست پس از روزها جدل بین داوران برای انتخاب دیالوگ ماندگارِ مورچه‌خوار که می‌گفت: «سلام سوسیس! اِ، من به یه سوسیس سلام کردم!» و جواد خیابانی که در بازی ایران و ازبکستان گفت: «سلام جام جهانی، سلام روسیه، سلام مسکو، سلام سن پترزبورگ!» با سپاس از «سلام من به تو یار قدیمی» به جواد خیابانی و سلام‌هایش، اهدا شد!