به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۱۳۲۲۷۴

دونالد ترامپ پولدارتر می‌شود

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا اعتبارات مالی مختص مسکن‌ اقشار کم‌درآمد و سرپناه فقرا را که برای مقابله با بی‌خانمانی است، به شدت کاهش می‌دهد. البته یک استثنای چشمگیر در این میان وجود دارد. ترامپ نوعی یارانه مسکن فدرال را که مستقیما به مالکان خصوصی از جمله خود او داده می‌شود، دست نخورده باقی گذاشته است.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست،‌ یکی از آن مالکان خصوصی شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست که سالانه میلیون‌ها دلار به عنوان یارانه از قبل مالکیت در مجتمع مسکونی بزرگ "استارت سیتی" در شرق نیویورک دریافت می‌کند. طبق اظهارنامه مالی اخیر ترامپ که به تازگی فاش شده است، رئیس‌جمهوری آمریکا در این مجتمع‌ها چهار درصد سهام دارد که بین ژانویه سال گذشته و 15 آوریل امسال دست‌کم 5 میلیون دلار برای او سود داشته است. امپراتوری کسب و کار ترامپ به شیوه‌های مختلفی با امور دولتی این رئیس‌جمهوری آمریکا ارتباط دارد، از مالیات گرفته تا اجازه ثبت اختراع، اما سوبسید مسکن یکی از نمونه‌های واضح تضاد منافعی است که کارشناسان از قبل پیش‌بینی می‌کردند. گرچه نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن شخص ترامپ در این تصمیم‌گیری دیده نمی‌شود اما این امر به وضوح نشان می‌دهد که چطور منافع مالی او می‌تواند مستقیما روی سیاست‌های دولتش اثرگذار باشد.‌
 
براساس آماری که سخنگوی وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا منتشر کرد، دولت فدرال از مه 2013 بیش از 490 میلیون دلار به عنوان سوبسید اجاره به مالکان استارت سیتی پرداخت کرده است. حدود 38 میلیون دلار آن از زمان روی کار آمدن ترامپ در ژانویه امسال پرداخت شده است. این شهر برای اقشار کم درآمد و طبقه ضعیف جامعه آمریکا ساخته شده است.این یارانه،‌ درآمد ثابتی برای ترامپ و فرزندانش ایجاد می‌کند که هر کدام پس از مرگ ترامپ سودی از این مالکیت می‌برند. گرچه این مقدار کوچکی از ثروت انبوه رئیس‌جمهوری آمریکاست،‌ اما نشان می‌دهد دونالد ترامپ مستقیما از دولت فدرالی که بر آن نظارت می‌کند، درآمدزایی می‌کند.