به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۳۲۳۰۹
توسط گروه ها و تشکل های سیاسی از مردم

دعوت برای شرکت در راهپیمایی قدس

گروه سياسي: گروه ها و تشکل های سیاسی در بیانیه های جداگانه از مردم دعوت کردند در راهپیمایی روز جهانی قدس حضوری پرشور داشته باشند.
دعوت برای شرکت در راهپیمایی قدس
به گزارش ایرنا، امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را در حمایت از مردم فلسطین به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

**جامعه روحانیت مبارز
در بیانیه این تشکل درباره روز قدس آمده است: از استکبار جهانی، که طرّاح این ظلم تاریخی به انسان و اسلام بود ، بگذریم، آنچه جامعه اسلامی را در ماجرای فلسطین رنج می دهد، خیانت و خباثت مسلمان نمایانی است که بر آتش جانسوز این بی عدالتی می دمند.
جامعه روحانیت مبارز، به عنوان قطره ای از دریای توفنده ملت ایران، مردم را به شرکت در نمایش عزم و آگاهی در «راهپیمایی روز جهانی قدس» فرامی خواند. ایرانیان مؤمن و هوادار مظلوم، مانند همیشه، در میدان ستم ستیزی پیشگام خواهند بود و، با سردادن فریاد آگاهی و اقتدار، از آرمان‌ والای امام خمینی و خلف صالحش حمایت خواهند کرد. اللهم اجعل لنا من لدنک ولیاً و اجعل لنا من لدنک نصیراً.

**جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به انتخابات پرشور 29 اردیبهشت، تحولات منطقه ای و بین المللی و نقش ایران در این تحولات بویژه مقابله کوبنده با تروریست های تکفیری عامل استکبار ، نوشت این تشکل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه مبارزان و شهدای راه آزادی فلسطین و قدس شریف و نیز شهیدان والامقام محور مقاومت، خصوصا شهدای عزیز مدافع حرم؛ از آحاد مردم دعوت می کند با حضور گسترده، کوبنده و پرشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر وحدت و انسجام ملی خود را در صیانت از آرمان های بلند انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند

** حزب همبستگی ایران اسلامی
در بیانیه «حزب همبستگی ایران اسلامی» با اشاره به روز قدس و ضرورت شرکت در راهپیمایی این روز آمده است: اعضای حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان های متعالی و مقدس امام راحل عظیم الشان و نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، از همه احزاب و گروه های سیاسی و آحاد مردم همیشه در صحنه برای حضوری پرشور ، حماسی و آگاهانه در جهت دفاع از همه مظلومان عالم به خصوص مردم ستمدیده فلسطین دعوت به عمل آورده و همگام و همراه ملت عزیز ایران و همه آزدایخواهان استکبار ستیز در سراسر جهان در این امر مهم حضوری فعال خواهند داشت.

** خانه احزاب ایران
همچنین «خانه احزاب ایران» با صدور بیانیه ای ازملت خداجوو بزرگ ایران عزیز خواسته است که باالهام از آموزه‌های جاودان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و لبیک به ندای ولی امرمسلمین ومقام معظم رهبری، با درک شرایط حساس فعلی، با حضور حماسی درراه پیمایی روز جهانی قدس باایستادگی انقلابی خود در روز قدس و دفاع از آرمان فلسطین نشان دهند که بادفاع منطقی از دستاوردهای انقلاب، مبارزه با دشمن کودک کش و تفرقه افکن صهیونیسم غاصب را فراموش نخواهند کرد و همچنان یاریگر مظلوم دراقصی نقاط جهان خواهندبود.

** حزب مستقل واعتدال ایران
«حزب مستقل واعتدال ایران» باصدور بیانیه ای ضمن دعوت ازمردم سراسرکشور برای حضوری فعال در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: امروزه اتحاد مسلمین کابوس ویرانگر و بحران لاینحل امنیتی جهان سلطه شده است، تا جایی که از سر استیصال و درماندگی دولت غاصب، خونریز و کودک‌کش اسرائیل، پلیدترین نماد جنایتکاران جهان سلطه، حمایت آشکار خود را از گروه‌های سرکوب‌گر تکفیری و تروریست‌هایی که با ایجاد جنگ‌های کور مذهبی و فرقه‌ای به نفع دنیای استکبار و تامین مصالح و منافع سیاسی آنان گام بر می‌دارند، دریغ نکرده و با تمام امکانات از آنها جانبداری می‌کند.

**جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی
در بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس آمده است: امسال با توجه به حوادث مختلف منطقه ای و جهان اسلام، کانون توجهات از سرزمین فلسطین به سایر مناطق معطوف شده است؛ اقدامات رژیم صهیونیستی در نابودی هویت اسلامی فلسطین و به ویژه هویت زدایی از بیت المقدس شدت یافته است. از همین رو، مجمع جهانی صلح اسلامی روز جهانی قدس را نماد وحدت مسلمانان و دفاع از اسلام و به ویژه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به ویژه نوار غزه دانسته و از عموم مسلمانان، آزادی خواهان و نخبگان جهان اسلام و منطقه پرتلاطم غرب آسیا، تقاضا دارد که با هوشیاری و حفظ انسجام و وحدت، در برابر زیاده خواهی و دسیسه چینی های استکبار و رژیم صهیونیستی بایستند و با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی امسال، حمایت خود را از مظلومان و آزادی خواهان جهان به نشان دهند.

** بیانیه جامعه اسلامی مهندسین
در بیانیه این تشکل آمده است: جامعه اسلامی مهندسین ضمن لبیک مجدد به ندای ملکوتی امام راحل عظیم الشأن و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای، حمایت خود را از مقاومت اسلامی فلسطین تا آزادی کامل قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیستی اعلام نموده و هرگونه مذاکره و سازش بدون در نظر گرفتن حقوق حقه ملت فلسطین را خیانت به آرمان ملت مسلمان و مقاوم فلسطین دانسته و آن را محکوم می کند و از تمامی اقشار خصوصا مهندسین متعهد و فرهیخته کشور دعوت می کند تا همگام با سایر مسلمانان جهان و اقشار ملت ایران در این راهپیمایی عظیم شرکت نمایند .

**حزب موتلفه اسلامی
در بیانیه این حزب آمده است: حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است همان طور که بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند؛ «روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت ها با ابرقدرتهاست. روز قدس روز هشدار به ابرقدرتهاست که دیگر اسلام تحت سیطره شما نیست» بنابراین ما به پیروی از امام (ره) و مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس به همراه ملت ایران و ملت های مظلوم جهان به خیابان ها خواهیم آمد و فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر اسرائیل» سرخواهیم داد.

**مجمع اسلامی بانکها
در بیانیه مجمع اسلامی بانکها به مناسبت روز قدس آمده است: در این برهه از زمان که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با گسترش حمایت خود از گروه های تکفیری و داعش سودای نابودی امت اسلامی را در سر می پرورانند، مجمع اسلامی کارکنان بانکها ضمن دعوت از آحاد مختلف مردم بویژه کارکنان صدیق و زحمتکش شبکه بانکی برای حضور گسترده و معنادار خود در راهپیمائی روز قدس، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از صهیونیست ها و حامیان آنها را اعلام می نماید.