کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پنتاگون: سوریه، هشدارها را جدی گرفت

8 تير 1396 ساعت 0:28

گروه بین الملل: وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که دولت سوریه هشدارهای این کشور را جدی گرفته و تاکنون مرتکب حمله شیمیایی نشده است.


به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت که دولت سوریه ظاهرا هشدارهای آمریکا را جدی گرفته و حمله شیمیایی که واشنگتن انتظار آن را داشت، تاکنون رخ نداده است. وی در پاسخ به این سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا بشار اسد به طور کلی از حمله شیمیایی صرف نظر کرده است، گفت: معتقدم که شما باید این سؤال را از خود اسد بپرسید.


شون اسپایسر سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته در بیانیه ای مدعی شد: "آمریکا آمادگی احتمالی نظام سوریه برای حمله شیمیایی دیگری را رصد کرده است که ممکن است به قتل گروهی از غیرنظامیان از جمله کودکان بی گناه منجر شود". این در حالی است که علی حیدر  وزیر آشتی ملی سوریه اتهامات واشنگتن به دمشق مبنی بر زمینه سازی آن برای حملات شیمیایی به گروه موسوم به "مخالفان میانه رو" را رد کرد. از سوی دیگر فرانس کلینتسویچ معاون رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدرال پارلمان روسیه هشدار داد که آمریکا برای حملات جدید علیه ارتش سوریه مقدمه چینی می‌کند.

وی درباره این اتهام زنی تازه سخنگوی دفتر ریاست جمهوری آمریکا علیه سوریه هشدار داد و گفت: آمریکا حمله جدید خود (به سوریه) را اینگونه توجیه خواهد کرد که حمله ای شیمیایی در سوریه صورت گرفته است. او به این بهانه، حمله ای نظامی به سوریه خواهد کرد.


کد مطلب: 132542

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/132542/پنتاگون-سوریه-هشدارها-جدی-گرفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir