به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۸ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۳۲۵۵۲

تهدید کاخ سفید علیه اسد جدی است

گروه بين الملل: ماموران امنیتی ریو دو ژانیرو پایتخت برزیل راننده یک خودرو را که بدون توجه به هشدارها با سرعت زیاد از دروازه کاخ ریاست جمهوری برزیل گذشته بود، پس از تیراندازی دستگیر کردند.
گروه بین الملل: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، اندکی قبل از دیدارش با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، در مقر این سازمان در نیویورک گفت: «من تهدیدهای کاخ سفید (علیه سوریه) را جدی ارزیابی می‌کنم و معتقدم که بهتر است به آن گوش داد.» کاخ سفید، روز سه‌شنبه با اعلام اینکه «تدارک بالقوه» برای یک حمله شیمیایی دیگر توسط دولت سوریه را شناسایی کرده است، هشدار داد در صورت وقوع چنین حمله‌ای، دولت سوریه و ارتش آن بهای سنگینی خواهند پرداخت. جکومت سوریه این اتهام را رد کرده است. این در حالی است که به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، ایالات متحده به پایگاه‌های هوایی و دریایی خود در خاورمیانه دستور داده است که برای بمباران احتمالی پایگاه هوایی سوریه به حالت آماده‌باش درآیند.

در همین حال،‌پایگاه خبری «فارین پالیسی» در گزارشی به بررسی تنش میان پنتاگون و کاخ سفید درباره راهبرد آمریکا در قبال سوریه پرداخت. فارین پالیسی نوشت: طی هفته جاری «شارون وینبرگر» نشستی را با «جان فینر»، «دن دی‌لوس» و «کیت برنن» در راستای بررسی آخرین تحولات جنگ سوریه و راهبرد دولت آمریکا در این جنگ( ویا عدم وجود این راهبرد) برگزار کردند.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: همچنان که عملیات برای آزادسازی رقه به عنوان پایتخت خودخوانده داعش شدت پیدا می‌کند، درگیری میان نیروهای ویژه آمریکا و نیروهای تحت حمایت آنها با نیروهای سوری نیز افزایش پیدا می‌کند و همزمان که داعش در حال شکست خوردن در رقه است نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنها مواضع خود را برای ورود به این شهر محکمتر می‌کنند، با وقوع این امر واکنش آمریکا چه خواهد بود؟

در ادامه این گزارش آمده است: گزارش‌های نشست هفته اخیر وینبرگر نشان می‌دهد که تنش میان پنتاگون و کاخ سفید درباره راهبرد آمریکا در سوریه رو به افزایش است و پنتاگون دائما پیشنهاد کاخ سفید و آژانس امنیت ملی آمریکا مبنی بر گسترش دخالت نطامی در سوریه را رد می‌کند اما کاخ سفید و آژانس امنیت ملی آمریکا بر گسترش حضور نظامی در سوریه اصرار دارند. فارین پالیسی در پایان نوشت: در حالی که دولت ترامپ در حال بازنگری سیاست آمریکا در قبال ایران است نگرانی‌هایی مبنی بر این امر وجود دارد که دولت ترامپ گسترش دخالت نظامی در سوریه را نیز در دستور کار خود قرار دهد.