به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۱۳۲۵۵۳

یک کاردینال متهم به آزار جنسی کودکان

گروه بين الملل: پلیس استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد 'جورج پل' کاردینال استرالیایی و خزانه دار واتیکان را متهم به چندین جرم و تجاوز جنسی به کودکان کرده است.
یک کاردینال متهم به آزار جنسی کودکان
به گزارش ایرنا، این کاردینال استرالیایی از مقامات ارشد واتیکان است که رسوایی سوء استفاده جنسی وی از کودکان خبرساز شده است. به نوشته تارنمای شبکه 'ای.بی.سی استرالیا، شین پاتون معاون کمیسر پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا به خبرنگاران گفت که این مقام مذهبی کاتولیک درگیر شاکیان متعددی است.پلیس استرالیا جولای گذشته تایید کرد که به طور رسمی شکایت در مورد جرائم متهم در دهه 1970 را بررسی می کند.پلیس استرالیا اعلام کرد: این واقعیتی است که او متهم و احضار شده است.براساس گزارش این مقام پلیس استرالیا، به ارشدترین مقام کاتولیک استرالیا دستور داده شده است روز 18 ژوئیه (27 تیر) در دادگاه بدوی ملبورن حضور یابد.اسقف اعظم کاتولیک سیدنی نیز در بیانیه ای اعلام کرد کاردینال جورج پل در اسرع وقت به استرالیا بازمی گردد.

این مقام بلندپایه واتیکان دوباره قاطعانه تمام اتهامات را رد کرد.شبکه ای.بی.سی استرالیا اعلام کرد انتظار می رود این کاردینال استرالیایی در رم ایتالیا بیانیه ای صادر کند.پل گفت: اتهامات نادرست است، من آنها را کاملا رد می کنم. با این حال، وی گفت که کاملا آماده همکاری با روند پرونده است. سه کارآگاه پلیس ایالت ویکتوریا استرالیا ماه اکتبر به رم رفته و با این کاردینال مصاحبه کردند. این کاردینال 76 ساله پیش از این که به عنوان اسقف بزرگ ملبورن انتخاب شود، اسقف شهر بالارات ایالت ویکتوریا استرالیا بود. وی از سال 2014 در واتیکان سکونت دارد. این در حالی است که تحقیقات کمیسیون سلطنتی استرالیا نشان می دهد حدود چهار هزار و 500 کودک در 35 سال گذشته مورد آزار جنسی مقامات کلیسا در استرالیا قرار گرفته و هفت درصد از کشیش های کاتولیک متهم به این کار غیراخلاقی شدند.میانگین سنی قربانیان دختر 10 سال و 6 ماه و پسرها 11 سال و 6 ماه و میانگین زمان بین سوء استفاده جنسی و شکایت در مورد آن 33 سال گزارش شده است.