به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۳۲۷۸۶

7 زن در صف ورود به «بهشت»

گروه جامعه: این روزها بحث انتخاب شهردار به بحث داغ محافل شهری بدل شده بگونه‌ای که پای هر محفلی بنشینید حتما گزینه‌هایی در مورد شهردار بعدی پایتخت می‌شنوید؛ اما آنچه که مهم است اینکه در میان نام کاندیدای شهرداری تهران، نام مدیران زن نیز به چشم می‌خورد، زنانی که هرکدام توانایی تکیه زدن به صندلی ساختمان بهشت را دارند.
7 زن در صف ورود به «بهشت»
به گزارش ایسنا، حدود 30 نفر، کاندیدای شهرداری تهران شدند و قرار است از میان این افراد 5 نفر انتخاب و به مرحله بعدی که همان ارائه برنامه های مدیریتی برای اداره شهر است راه پیدا کنند و پس از بررسی برنامه‌ها نهایتا دونفر به ماراتن انتخاب شهردار راه می یابند! حال در میان 30کاندیدای اولیه نام 7زن به چشم میخورد. زنانی که در عرصه مدیریتی سوابق زیادی دارند و حالا برای تکیه زدن به صندلی بهشت کاندیدا شده‌اند. ناهید خداکرمی عضو منتخب شورای شهر پنجم تهران برای اولین بار در توییتر خود با انتشار تصاویر  هفت مدیر زن نوشت:«برای شهرداری تهران حتما کاندیدای زن خواهیم داشت که با بررسی‌های انجام شده 7نفر از مدیران زن معیارهای شورای پنجم را برای شهردار شدن دارند .»

خداکرمی ضمن تایید حضور زنان در میان کاندیداهای شهرداری تهران به ایسنا  گفت: با گزینه های مطرح شده صحبت های اولیه برای کاندیداتوری شهرداری تهران انجام شده است؛ اما هنوز این افراد آمادگی خود را برای ورود به رقابت انتخاب شهردار اعلام نکردند. در میان گزینه‌ها معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، مرضیه شاه دایی، زهرا احمدی‌پور، اشرف بروجردی، الهه کولایی و ژاله فرامرزیان به چشم میخورد که در ذیل چکیده روزمه آن را می‌خوانید:

1- معصومه ابتکار: متولد 1339  و 57 ساله است. وی در حال حاضر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران است اما در کارنامه فعالیت خود عضویت در شورای شهر سوم، ریاست سازمان محیط زیست  در دولت اصلاحات و... را دارد او اولین زنی بود که پس از انقلاب اسلامی به کابینه هیات دولت راه یافت و در سال 92 گزینه شهرداری تهران بود و حتی برنامه پنج محوری به شورای شهر ارائه کرد و حالا جدی‌ترین گزینه شهرداری تهران نسبت به مابقی بانوان محسوب می‌شود.

2- ژاله فرامرزیان:  وی یک فعال سیاسی بوده و در کارنامه کاری‌اش دبیری شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، دبیرکل انجمن روزنامه نگاران زن ایران و مدیرکل دفتر تشکیلات و بهبود روش‌های وزارت کشور وجود دارد. وی در آخرین اظهانظرش اعلام کرده بود: کاندیداهایی که با لیست امید آمدند نباید انصراف دهند و از شورا خارج شوند، به‌دلیل اینکه به‌ هر حال انسان‌های ارزشمندی بودند که می‌خواستند در لیست قرار بگیرند، اما از بین آنها این بزرگواران انتخاب شدند و متعهد به حضور و ادامه فعالیت در طول 4 سال هستند.

3- شهیندخت مولاوردی : متولد 1344  در شهر خوی در استان آذربایجان غربی و 52 ساله است. وی که یک حقوقدان،  پژوهشگر و فعال امور زنان است در حال حاضر در سمت معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده فعالیت می‌کند. او دبیر کلی جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و  مسئول کمیته حقوقی ائتلاف اسلامی زنان را در کارنامه کاری خود دارد، راه اندازی کلینیک سلامت خانواده، تهیه اطلس جامع زنان و.. از مهترین دستاوردهای وی در زمان مدیریتش در معاونت امور زنان است.

4-الهه کولایی: متولد 1355 محقق، نویسنده و استاد علوم سیاسی دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه تهران، عضویت در شورای مرکزی و دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی، عضویت در شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب در کارنامه‌اش وجود دارد وی همچنین نماینده مجلس ششم بوده است و در رزومه خود عضویت در مجمع زنان اصلاح طلب، مشاور گروه تحولات شرق – مرکز تحقیقات استراتژیک، مشاور اداره کل اطلاعات مطبوعات وزارت امور خارجه، هیئت مؤسس انجمن دوستی ایران و روسیه و... را نیز دارد.

5-زهرا احمدی‌پور: سیاست‌مدار اصلاح طلب، در حال حاضر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که در رزومه خود عضو شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی، دبیرکلی دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور، معاونت ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی را دارد.

6- اشرف بروجردی: متولد1336  است، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده و در دولت اصلاحات نیز مدیرکل امور بانوان وزارت کشور بوده است. وی در واپسین روزهای سال گذشته با حکم رئیس جمهور به سمت ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب شده است.

7-مرضیه شاهدایی: متولد 1340 است و در حال حاضر با حکم زنگنه وزیر نفت به عنوان مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و معاون وزیر نفت، فعالیت می‌کند.
به گزارش ایسنا، زنان نیمی از جمعیت شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند، این درحالی است که همواره زنان به سیاست‌های مدیریت شهر که مردانه طراحی و اداره می‌شود انتقاد داشته و شاید حالا با انتخاب زنان به عنوان کاندیداتوری شهرداری پایتخت فرصتی برای دیده شدن زنان در شهر فراهم شده است.