کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عباس: آماده صلح تاریخی با اسرائیل

13 تير 1396 ساعت 6:56


گروه بين‌الملل: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: آماده امضای «قرارداد تاریخی صلح» با اسرائیلی ها بر اساس راه حل دو دولت هستیم.


به گزارش خبرگزاری آناتولی، محمود عباس که در بیست و نهمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی سخنرانی می کرد، از کشورهای آفریقایی خواست که هر گونه پیشرفت در روابط این قاره با رژیم صهیونیستی را به میزان پایبندی تل آویو به پایان دادن به اشغالگری در اراضی اشغالی 1967 منوط کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که تلاش های رژیم صهیونیستی برای مشارکت در کنفرانس های بین المللی کشورهای آفریقایی و برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانس میان کشورهای قاره آفریقا، تشویق این رژیم به تداوم اشغالگری و انکار حق آزادی، حاکمیت و استقلال ملت فلسطین است.

وی ضمن ابراز امیدواری از حمایت اتحادیه آفریقا و کشورهای عضو این اتحادیه از تغییر شرایط تلخ ملت فلسطین در نتیجه اشغالگری، گفت: ادامه حمایت و رأی کشورهای آفریقایی به نفع قطعنامه های فلسطینی در محافل بین المللی، در تحقق راه حل دو دولت، حفظ حقوق ملت فلسطین و تحقق سازش سهیم خواهد بود.

عباس افزود: حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین کلید صلح ( سازش) است و بدون تردید در کوتاه کردن دست گروه های تروریستی در مناطق اطراف فلسطین نقش خواهد داشت و سرمنشأ خیر برای منطقه، آینده نسل ها، امنیت و صلح جهانی خواهد بود. وی ضمن اعلام آمادگی برای امضای توافق سازش تاریخی با اسرائیلی ها، گفت: ما در انتظار پاسخ تل آویو به طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد قرارداد صلح بر اساس راه حل دو دولت هستیم.
 
 


کد مطلب: 132817

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/132817/عباس-آماده-صلح-تاریخی-اسرائیل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir