کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

براي سيزدهمين بار متوالي در سال‌جاري

کره‌شمالی و باز هم آزمایش موشکی!

13 تير 1396 ساعت 8:10

گروه بين‌الملل: کره‌جنوبی و ژاپن از یک آزمایش موشکی جدید به وسیله کره‌شمالی خبر دادند.


به گزارش ایلنا، خبرگزاری کره‌جنوبی( یونهاپ) اعلام کرد که یک موشک بالستیک، بامداد امروز- سه‌شنبه- به وقت محلی از غرب کره‌شمالی به سمت دریای ژاپن شلیک شد. شبکه خبری «ان‌اچ‌کی» ژاپن نیز در گزارشی اعلام کرد این موشک احتمالا در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن در دریای ژاپن فرود آمده است. کره‌شمالی در ماه‌های گذشته به برنامه موشکی‌اش شدت بخشیده است. آزمایش موشکی کره‌شمالی در آستانه روز استقلال آمریکا و یک روز پس از گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با همتای چینی‌اش و نخست‌وزیر ژاپن درباره فعالیت‌های موشکی پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد. ترامپ که قرار است پایان این هفته در آلمان با رهبران گروه ۲۰ دیدار کند، پیشتر گفته بود که صبر او درباره برنامه موشکی کره‌شمالی به سر رسیده است.

هنوز در خصوص موفقیت آمیز بودن و یا شکست این آزمایش موشکی گزارشی منتشر نشده است. همچنین پس از انجام این آزمایش موشکی، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت ملی این کشور به منظور بررسی آن شد. انجام این آزمایش چند روز پس از دیدار رئیسان جمهوری کره جنوبی و آمریکا صورت می گیرد که طرفین بر افزایش فشارها به منظور کاهش فعالیت های تسلیحاتی و اتمی کره شمالی تاکید کرده بودند.

آخرین آزمایش های موشکی کره شمالی مربوط به تاریخ 18 خرداد ماه سالجاری است که به طور همزمان چند فروند موشک زمین به دریا به سمت دریای شرقی ژاپن شلیک کرد. کره شمالی می گوید، تا زمانیکه تهدیدهای آمریکا علیه این کشور و رزمایش های مشترک کره جنوبی و آمریکا در منطقه حساس شبه جزیره کره ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ نیز علاوه بر تداوم آزمایش های موشکی، توان هسته ای و تسلیحاتی خود را تقویت خواهد کرد. شورای امنیت سازمان ملل در خرداد ماه سالجاری به دلیل تداوم آزمایش های موشکی کره شمالی، این کشور را با تحریم های جدیدی مواجه کرد. کره شمالی در سال جاری میلادی تاکنون 13 بار اقدام به شلیک انواع موشک با بردهای بلند و کوتاه کرده است.


کد مطلب: 132824

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/132824/کره-شمالی-باز-هم-آزمایش-موشکی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir