به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۳۲۸۶۶

تسویه حساب افراطيون با سازمان محیط زیست در حضور نمایندگان 30 کشور

تسویه حساب افراطيون با سازمان محیط زیست در حضور نمایندگان 30 کشور
گروه سياسي: در اتفاقی عجیب و کم سابقه همزمان با گردهمایی مقام های زیست محیطی جهان در تهران، شبکه تبلیغاتی افراطيون موجی از حملات را علیه سازمان محیط زیست به راه انداختند. درست در روزی که تهران با تشویق سازمان ملل میزبان یکی از مهم ترین اجلاس ها برای حل بحران گرد و غبار است، رسانه های جناح مخالف دولت به اتفاق صدا و سیما با انتشار حجم انبوهی از شایعات سعی کردند، تصویری سیاه از محیط زیست ایران ارائه کنند.
 
در این راستا صدا و سیما به پخش گزارش‌های غیرواقعی تحت عنوان جیره بندی آب در چند نقطه ایران مبادرت کرد. تا جایی که معاون اول رئیس جمهور دیشب رسما به این سازمان هشدار داد و از اقدام رسانه ملی به عنوان رفتاری خلاف امنیت ملی تعبیر کرد. همزمان با صدا و سیما، خبرگزاری فارس به انتشار مجموعه مطالب منفی و سیاه از وضعیت تالاب ها و زیستگاههای آبی ایران مبادرت کرد تا جایی که در یکی از گزارشهای عجیب این خبرگزاری ادعا شده است که هورالعظیم آبگیری نشده است  بلکه ورود پساب ها است که به عنوان آبگیری وانمود می شود.

در یکی از گزارشهای این خبرگزاری که با ادبیات تند و پرخاشگرانه علیه سازمان محیط زیست تهیه شده ادعا شده است: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در مانورهای رسانه‌ای خود به آبگیری ۶۳ درصدی تالاب مباهات می‌کنند اما کل آب ورودی به منطقه، حاصل پساب کشاورزی و حتی فاضلاب شهری و روستایی است.
این در حالی است که نماینده سازمان ملل رسما ًتلاش سازمان محیط زیست ایران در احیای تالابها بویژه هور العظیم را ستوده است و از آبگیری 60 درصدی بزرگترین هور خشکیده منطقه به عنوان پیروزی بزرگ ایرانی ها در حفظ محیط زیست یاد می شود.

خشک شدن هور العظیم یکی از عوامل اصلی بحران ریزگرد و آلودگی هوای خوزستان بوده است. در خشک شدن این حوزه آبی ، علاوه بر وضعیت وخیم داخل عراق و جنگهای منطقه سیاست های دولت وقت(دولت نهم و دهم) نقش ویژه ای داشت سیاستی که از آن به سد سازی بی برنامه و اشتباه تعبیر شده است
طبق گزارش سازمان محیط زیست، در حال حاضر رقابت های سیاسی و کشمکش بر سر منافع جناحی یکی از موانع جدی در مسیر برنامه های این سازمان است. به گفته این سازمان در قضیه هور العظیم نیز  منافع یک جناح سیاسی به دلیل متوقف شدن پروژه اشتباه سد سازی و نیز تعطیلی فعالیت برخی تاسیسات نفتی در این تالار به خطر افتاده است.
مرجع : ايران