کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نسل آتی هوش مصنوعی شبیه انسانست

13 تير 1396 ساعت 15:21

گروه علمی: در حال حاضر هوش مصنوعی از طریق آموزش‌های تحت نظارت یاد گرفته شده و توسعه می‌یابد اما نسل بعدی هوش مصنوعی همانند انسان دارای درک مستقیم خواهد بود.


به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه یونیورسیتی هرالد، امروزه استفاده از هوش مصنوعی متداول شده است، از سیستم‌های خانگی گرفته تا تحقیقات دانشمندان، تقریبا در هر جایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.نسل جدید هوش مصنوعی درست مثل یک کودک قادر خواهد بود تا دنیای اطراف خود را بشناسد و چیزهای مختلف را از طریق درک مستقیم فرا بگیرد.یان لکان سرپرست تحقیقات هوش مصنوعی فیسبوک می‌گوید: نسل جدید هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا با دیدن محیط اطراف خود و مسائل مختلف پیرامونی آنها را درک کرده و عملکردشان را بشناسد.در حال حاضر دو نوع یادگیری ماشین وجود دارد، یادگیری تحت نظارت و یادگیری تقویتی. یادگیری تحت نظارت متداول‌ترین روش است و از یادگیری تقویتی اغلب در بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود.
روش یادگیری جدیدی که در حال ایجاد است و نسل جدید هوش مصنوعی از آن برخوردار خواهد بود، "یادگیری پیشگویانه" است. این نوع یادگیری بدون نظارت است و نیازی به آموزش توسط میلیون‌ها نمونه انسانی ندارد.یان لکان برای توضیح یادگیری پیشگویانه از مثال کودک استفاده کرد و گفت: اگر یک تصویر را به یک کودک نشان دهیم و تصویری دیگر از جلوی آن رد شود، کودک همچنان تصویر ثابت را تشخیص می‌دهد. هیچ‌کس این چیزها را به کودک آموزش نمی‌دهد بلکه کودک از طریق مشاهده و درک مستقیم فرا می‌گیرد.دانشمندان هنوز به فناوری یادگیری پیشگویانه نرسیده‌اند اما تحقیقاتشان در این راستا رو به پیشرفت است و مرحله به مرحله در حال نزدیک شدن به این هدف هستند.با دستیابی به یادگیری پیشگویانه مقدار زیادی زمان و پول که صرف فراهم آوردن پایگاه‌های داده می‌شد ذخیره خواهد شد. زمانی که یادگیری پیشگویانه محقق شود تنها کافی است هزاران ساعت ویدیو مختلف به هوش مصنوعی منتقل شود و هوش مصنوعی خود از جهان پیرامون خود درک پیدا خواهد کرد.جفری هینتون مهندس گوگل و پیشگام در عرصه هوش مصنوعی می‌گوید: نسل آینده هوش مصنوعی درست مانند انسان دارای حس مشترک خواهد بود. روزی خواهد رسید که ربات‌ها به اندازه کافی بزرگ و پیچیده خواهند شد که توانایی فهم همه علوم دنیا را داشته باشند.


کد مطلب: 132871

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/132871/نسل-آتی-هوش-مصنوعی-شبیه-انسانست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir