کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیشنهاد 15میلیونی یک متکدی به مأموران!

13 تير 1396 ساعت 20:49

گروه جامعه: فرماندار رفسنجان با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری متکدیان از روز گذشته در رفسنجان، گفت: یکی از متکدیانی که دستگیر شده به مأموران پیشنهاد ۱۵ میلیون تومان رشوه داده تا او را رها کنند.


«حمید ملانوری» صبح امروز(سه‌شنبه 13 تیرماه) در همایش مبارزه با مواد مخدر در رفسنجان اظهار کرد: امور اجتماعی و فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مانند زنجیر به هم  متصل هستند و اعتیاد یکی از آسیب‌هایی است که موجب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود و جمع زیادی از بهترین جوانان کشور را در راه مبارزه با این پدیده شوم تقدیم کردیم. وی با اشاره به ضرورت توجه به رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: مسجد یکی از پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی برای مسلمانان است که روحانیون و مبلغان در حوزه پدیده‌های اجتماعی می‌توانند اثرگذار باشند.


فرماندار رفسنجان افزود: برخوردهای قضایی و خشن نتوانسته ما را به مقصود خود که داشتن جامعه‌ای عاری از اعتیاد به مواد مخدر است، برساند. با توجه به افزایش گرایش بانوان به اعتیاد و کاهش سن اعتیاد موضوع مقابله با مواد مخدر باید جدی گرفته شود. فرماندار رفسنجان در ادامه با اشاره به موضوع طرح جمع‌آوری متکدیان که از روز گذشته در رفسنجان آغاز شده است، پرداخت و گفت: متکدیان چهره شهر را زشت کرده بودند و آرامش روانی مردم را برهم زده بودند که با حضور بخش خصوصی از جمله موسسه خیریه کوثر تصمیم بر ساماندهی متکدیان گرفتیم.

ملانوری افزود: متکدیان خارجی طرد و متکدیان بومی که نیازمند هستند زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار می‌گیرند و متکدیان غیربومی هم به شهرهای خود انتقال داده می‌شوند و متکدیان معتاد نیز به کمپ منتقل می‌شوند تا نسبت به ترک اقدام شود. وی از جمع‌آوری 45 متکدی در روز اول اجرای این طرح خبر داد و گفت: از این متکدیان توسط علوم پزشکی آزمایش انجام شده که در نخستین روز طرح، یک نفر اچ‌آی‌وی مثبت شناسایی شد، از این‌رو این طرح می‌تواند از آسیب‌هایی بزرگتر در جامعه جلوگیری کند. فرماندار رفسنجان با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری متکدیان از روز گذشته در رفسنجان، تصریح کرد: یکی از متکدیانی که دستگیر شده به مأموران پیشنهاد ۱۵ میلیون تومان رشوه داده تا او را رها کنند و به کارش ادامه دهد.


کد مطلب: 132889

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/132889/پیشنهاد-15میلیونی-یک-متکدی-مأموران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir