به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۵ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۳۲۹۷۴

آن 16 میلیون مردمند، 24 ميليون نه!

گروه سياسي: سايت فرارو نوشت: رفتار صداوسیما در قبال دولت حسن روحانی باز هم مورد اعتراض قرار گرفته است. انتشار یک خبر کذب و زیرنویس تحریف شده سخنان رییس جمهور باعث شده است مقامات دولتی از تیم حاکم بر صدا و سیما انتقاد کنند. محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در این باره گفت: «کارکنان صدا و سیما شریف هستند اما آن گروه سیاسی خاص باید تغییر رفتار دهند، صدا و سیما باید ملی باشد.» این اولین بار نیست که دولت از نقش  یک تیم خاص در صداوسیما انتقاد می کند.
صادق زیباکلام تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در این باره گفت: «من تصور می کنم رویکرد خبری صداوسیما، حاشیه های روز قدس، ماجرای روز عید فطر و بسیاری از انتقادات علیه حسن روحانی ذیل یک جریان و مجموعه قرار می گیرد.» او با بیان اینکه "همه این رفتارها واکنش به رای 24 میلیونی آقای روحانی است."، افزود: «اصولگرایان تندرو فکر می کردند که پیروز انتخابات ریاست جمهوری خواهند بود، آن ها تصور می کردند انتخابات 29 اردیبهشت به دور دوم خواهد رسید و در دور دوم موفق می شوند بازی را به سود خود به اتمام برسانند.»

زیباکلام گفت: «آنها محاسبه کرده بودند که آرای روحانی ریزش کرده است، اما 24 میلیون رای روحانی محاسبات آنها را بهم ریخت و مجبور به قبول شکست شدند. اصولگرایان دچار شوک شدند، ابتدا بازی تخلف را براه انداختند و پس از آن حملات را علیه دولت سازماندهی کردند. اینها همه حاصل رای 24 میلیونی مردم به حسن روحانی است.» به گفته این استاد دانشگاه "اصولگرایان می گویند 16 میلیون ناراضی داریم، روحانی با اینها چه می کند؟ او باید این 16 میلیون را راضی کند. در ادامه حتی گفتند مشروعیت حکومت با رای مردم نیست! بعد بحث خط قرمز فتنه برای کابینه و بحث برجام و تحریم های جدید را مطرح کردند. تنها چیزی که برایشان مطرح نیست رای 24 میلیونی مردم به حسن روحانی است."

او افزود: «این طیف سیاسی به هر کاری دست می زند تا به مردم ثابت کند، اشتباه کردید به آقای روحانی رای دادید. عجله دارند و نمی خواهند اجازه دهند که مردم خودشان به جمع بندی برسند. من واقعا ندیده ام با هیچ دولتی اینگونه برخورد شود. حتی با دولت سید محمد خاتمی نیز اینگونه برخورد نشد.» زیباکلام رفتار صداوسیما را هم در همین راستا دانست و گفت: «باید تاسف خود که صداوسیما با بودجه مردم اداره می شود اما در جهت خواست و اراده مردم عمل نمی کند.  علیه مردم است. این نقص سیستم است که صداوسیما به هیچ کس پاسخگو نیست.»

او در این باره که صداوسیما حواشی اخیر اخبار و رویکرد سیاسی اش درباره دولت را ناشی از اشتباه حرفه ای می داند، اظهار کرد: «من فرض می گیرم اشتباه بوده است. اما پیشنهاد می دهم یک نظرسنجی واقعی در کشور انجام شود، از تمام اقشار جامعه تا روشن شود نظر مردم درباره رویکرد صداوسیما چیست؟ آیا مغرضانه است یا منصفانه؟ آیا رسانه ملی است یا میلی؟ اگر بیش از 80 درصد مردم نگفتند رویکرد صداوسیما یک‌سویه، میلی و مغرضانه است من نام خود را به صادق ضرغامی یا صادق علی عسکری تغییر می دهم.» این استاد دانشگاه گفت: «صداوسیما اینقدر غیرمنصفانه و یک‌سویه عمل کرده است که تبدیل به باور شده است که به هیچ وجه رسانه منصف و مسئول نیست. همه باور دارند که صداوسیما در خدمت اقلیتی تندرو قرار دارد.»