به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۷ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۱۳۳۰۸۷

صادقی: دو سوم کابینه باید تغییر کند

گروه سیاسی: عضو فراکسیون امید با بیان اینکه وزرای دولت یازدهم برای دوره گذار انتخاب شده بودند و نسبتا عملکرد مقبولی داشتند، گفت: به نظر من دو سوم کابینه باید تغییر کند.
به گزارش جماران،محمود صادقی درباره تحولات کابینه گفت: چندین گروه در این زمینه فعال هستند . به هرحال براساس وعده های  رئیس جمهوری و پافشاری ایشان بر آن ها در ایام بعد از انتخابات، انتظار می‌رود بر اساس آن وعده ها اعضای کابینه انتخاب شوند.وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کدام بخش های کابینه عملکرد ضعیفی داشته اند و نیاز به ترمیم دارند، گفت: به هرحال کابینه در یک دوره گذار قرار داشت و مجموعا نمره قبولی می‌گیرد. با توجه به وضعیتی که دولت یازدهم در آن کشور را تحویل گرفت نیاز به حضور نیروهای با تجربه تر احساس  می شد  تا در این شرایط دیگر نیازی به آزمون و خطا نداشته باشند اما شاید همین گروه تحرک و پویایی لازم را نداشتند؛ از این جهت حضور افراد پویاتر در کابینه ضروری است.

نماینده تهران در مجلس  در پاسخ به اینکه چرا هر دو جناح سیاسی بر ضرورت تغییر  در کابینه و برخی از وزارتخانه ها چون وزارت کشور و علوم اصرار دارند، گفت: بله. انتقاداتی وارد است و تعدادی از وزرای دولت همراهی کاملی با آقای روحانی نداشتند.صادقی با بیان اینکه  نام بردن از وزرا چندان درست نیست، تاکید کرد: به نظر من دو سوم کابینه باید تغییر کند.وی درباره طرح سوال نمایندگان از رئیس‌جمهوری درباره معضل موسسات مالی، تصریح کرد: برخی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند، چرا که تصور می‌کردند آنچه امضا کرده اند یک نامه و درخواست بوده است و نه طرح سوال از رئیس جمهوری. از طرفی دیگر، گروهی به امضاکنندگان اضافه شدند. قرار بر این شد که این سوال مورد بررسی بیشتر قرار  گیرد و به نظر من هم وضعیت در حدی نیست که لزومی به سوال از رئیس‌جمهوری باشد. عضو فراکسیون امید افزود: در همین راستا جلسه ای با آقای سیف داشتیم و به هرحال باید از طریق رایزنی و همکاری با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی راه‌حلی برای مسئله موسسات مالی ارائه کند.وی همچنین درباره اینکه آیا فراکسیون امید با طرح سوال از رئیس جمهوری مخالفت کرده است یا نه؟ گفت: تاکنون به صورت فراکسیونی به این مسئله ورود نکرده ایم و برخی از اعضا نیز به شکل مستقل و فردی آن را امضا کرده اند. اما فراکسیون در تلاش است طریق جلسه و گفت‌وگو آن را حل کند و جلساتی در حال برگزاری است.