به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۳۳۱۲۳

فیلم جدید کارگردان تونسی با تم داعش

گروه فرهنگي: مردی که در فستیوال فیلم برلین با نخستین فیلمش جایزه برد، حالا می خواهد داستانی را تعریف کند که حول محور مفهوم پدر بودن می چرخد.
به نقل از ورایتی، محمد بن اتیا کارگردان اهل تونس که نخستین فیلم سینمایی اش «هدی» برنده جایزه بهترین فیلم اول و بهترین بازیگر مرد را در فستیوال فیلم برلین سال ۲۰۱۶ شد، قرار است یک فیلم درام به موقع با عنوان «وِلدی» بسازد. داستان این فیلم حول محور یک پدر تونسی می گردد که باید با این مسئله کنار بیاید که پسرش به داعش پیوسته است. کمپانی لاکس باکس واقع در پاریس مسئولیت فروش بین المللی این فیلم خارج از پاریس را بر عهده گرفته است.
 
کارگردان تونسی فیلمی با تم موضوعی داعش می سازد 
 
انتظار می رود مراحل فیلمبرداری پروژه «Weldi» در ماه اکتبر در تونس آغاز شود که مثل «هدی» توسط کمپانی نومادیس ایمجس متعلق به دورا بوچوچا تهیه کننده تونسی تهیه می شود. برادران داردن از بلژیک هم از طریق کمپانی خودشان که له فیلم دو فلوو نام دارد، دیگر تهیه کنندگان این پروژه خواهند بود. کمپانی بی ای سی فیلمز از فرانسه وارد این پروژه شده تا به عنوان توزیع کننده فیلم در فرانسه ایفای نقش کند.
 
دیگر تامین کنندگان مالی این فیلم وزارت فرهنگ تونس، صندوق کمک به سینماهای جهان فرانسه و انستیتوی فیلم دوهه خواهند بود. بوچوچا هم گفته امیدوار است بتواند به زودی قراردادی برای پیش فروش تلویزیونی این فیلم امضا کند. بن اتیا در نخستین مصاحبه اش در مورد «ولدی» گفت شخصیت اصلی فیلم «یک مرد عادی است که زندگی اش به کار و پسرش تقسیم می‌شد.» با وجود اینکه او در عین حال مردی است که باید با انتخاب پسرش مبنی به ملحق شدن به داعش کنار بیاید، می‌گوید «این فیلم درباره داعش نیست، درباره دلایلی هم نیست که باعث می شوند جوانان ما به داعش بپیوندند، بلکه درباره معنی حقیقی پدر بودن است.»
 
بن اتیا گفت وقتی داشت مراحل آماده سازی فیلم «هدی» را پشت سر می گذاشت، که داستانش حول محور مردی جوان می گذرد که توسط زنی آزاده طلب در تونس بعد از بهار عرب از تعهدهای خانوادگی و اجتماعی رهایی پیدا می کند، گزارشی در رادیو توجه او را جلب کرد که از «پدری می گفت که کشورش را ترک کرده بود تا بتواند در سوریه به جستجوی پسرش بگردد.»
 
آن موقع، این مسئله که جوانان تونسی کشورشان را ترک می کنند تا تبدیل به یکی از اعضای داعش بشوند، چیزی عادی شده بود. بن اتیا می گوید: «تقریبا مبتذل است. اما چیزی که حقیقتا من را در داستان او تحت تاثیر قرار دارد، پایان آن یا ناپدید شدن پدر بودن او بود.» مراحل انتخاب بازیگر برای پروژه «ولدی» در حال حاضر ادامه دارد. بن اتیا می گوید مثل فیلم اولش، «به احتمال زیاد بازیگران غیرحرفه ای را انتخاب می کنم یا حتی افرادی را انتخاب می کنم که ارتباطی با سینما ندارند.»