به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۳۳۱۲۹

تجربه شورای اول تکرار نمی‌شود

گروه سياسي: محمدجواد حق‌شناس-عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران در يادداشتي در روزنامه بهار نوشت: با توجه به اینکه کاندیداهای مقام شهرداری هنوز توسط اعضای شورای شهر پنجم اعلام نشده‌اند، تمام تلاش‌هایی که نیروهای اصلاح‌طلب از داخل و خارج شورا دارند، این است که ما بتوانیم در وهله اول انسجام درونی شورا را حفظ کنیم و از رفتارهایی که ممکن است به این انسجام لطمه بزند خودداری کنیم. همچنین به نظر می‌رسد مجموعه فعالیت‌هایی که تا کنون انجام شده و تلاش‌هایی که در این حوزه صورت گرفته، با اولویت دادن به این نیاز بوده است.

این خواسته‌ای است که مردم به شدت نسبت به آن حساسیت دارند. آنها رفتارهایی را که ممکن است منجر به اتفاقاتی شود که فضای شورای اول را یادآوری کرده و به نوعی بوی تفرقه و اختلاف از آن بیرون آید، بر نمی‌تابند. همچنین بزرگان اصلاح‌طلب و مجموعه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که از لیست امید حمایت کردند و همین‌طور پیگیر موفقیت شورای پنجم هستند، طبیعتا در دیدارهایی که با یکدیگر داشتند و نشست‌هایی که برگزار شده است، با حساسیت بسیار به این خواسته توجه داشتند.

ممکن است برخی تصور کنند در شورای شهر پنجم که اعضای آن همگی اصلاح‌طلب هستند و از لیست امید انتخاب شدند، برای انتخاب شهردار کشمکش‌هایی وجود دارد و برای آنها شورای اول تداعی شود، امااحتمال تکرار تجربه تلخی که شورای اول با آن روبه‌رو شد، پایین است و تمام تلاش‌ها در این زمینه صورت می‌گیرد. همچنین نیروهایی که در شورا وجود دارند از انسجام و علایق مشترک و تفاهم حداکثری برخوردار هستند و همین موضوع، احتمال تفرقه را کاهش می‌‌دهد.