به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۸ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۱۳۳۱۴۶

زمان واریز اولین سود سهام عدالت

گروه اقتصادی: مشاور رییس سازمان خصوصی سازی گفت: از این پس سود سهام عدالت شرکتهای سرمایه پذیر به حساب خزانه و دولت واریز نخواهد شد و به حساب مشمولین واریز می‌شود.
جعفر سبحانی‌ در مورد آخرین آمار ثبت‌ نام کنندگان در سامانه سهام عدالت اظهار داشت: از زمان رونمایی سایت سهام عدالت تاکنون قریب به ۳۵ میلیون نفر به این سامانه مراجعه و صورت حساب خود را مشاهده و دریافت کرده‌اند.  وی افزود: از ۴۷ میلیون نفر مشمول سهام عدالت ۲۸ میلیون نفر شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند و شماره شبای ۹۷ درصد از مشمولین نیز به تایید رسیده‌ است.  مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی خاطر نشان کرد: شماره شبای کمتر از ۲.۵ درصد ثبت‌نام کنندگان با اشکال مواجه شده که یا مسدود بود یا متعلق به افراد مشمول نبود و شماره شبا متعلق به یکی از افراد خانواده‌شان بوده است. سازمان خصوصی‌سازی برای اصلاح شماره شبای این افراد اس‌ام‌اس ارسال کرده است.
 
وی تصریح کرد: از این پس سود سهام عدالت شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب خزانه و دولت واریز نخواهد شد و به حساب مشمولین واریز می‌شود.  مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: از سی‌ام فروردین ماه ثبت شماره‌های شبا آغاز شده و امیدواریم بقیه مشمولین نیز شماره شبای خود را به سامانه وارد کنند.  سبحانی افزود: در صددیم تا اولین سود سهام عدالت را پیش از پایان تابستان به حساب افراد واریز کنیم.
 
وی در خاتمه گفت: تعداد متوفیان مشمول سهام عدالت حدود ۲ میلیون نفر است که باید ورثه فرایند انحصار وراثت خود را انجام دهند و با در دست داشتن مدارک خود و پس از اعلام سازمان خصوصی سازی برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنند. اما در حال حاضر تنها ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که مشمول سهام عدالت هستند می‌توانند شماره شبای خود را برای دریافت سود سهام عدالت به سامانه وارد کنند.