به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۱۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۳۳۱۹۱

گوگل با کمک زمین، خانه‌ها را گرم می‌کند

گروه علمي: یکی دیگر از پروژه های مخفی گوگل تبدیل به شرکت مجزا شده و هم اکنون در حال ارائه راهکار واقعی برای فروش است. شرکت Dandelion از دل یکی از مجموعه هایی که در شرکت Alphabet در حوزه آینده پژوهی و کسب و کارهای آینده فعالیت می کردند بیرون آمده است.
استارت آپ جدید گوگل با کمک زمین، خانه ها را گرم می کند
Dandelion قرار است راهکارهای گرم و سرد کردن منازل را با استفاده از تکنولوژی ژئوترمال یا زمین گرمایی، ارائه دهد. این تکنولوژی راهکار بصورت سنتی و با هزینه های بسیار بالا تولید، نصب و نگهداری، در برخی مناطق در حال استفاده است. Dandelion راهکارهای کم هزینه و ساده تری برای آن ایجاد می کند.Dandelion با استفاده از انرژی ذخیره شده در زمین و با کمک لوله های پلاستیکی که در داخل آن کار می گذارد، تبادل گرما و سرما را با داخل منزل ایجاد کرده و با هزینه بسیار کم، انرژی پاک را وارد منازل می کند.

در زمستان، آب موجود در لوله ها، گرمای موجود در زمین را جذب کرده و به داخل منزل پمپ می کند. در زمستان نیز گردش آب داخل منزل، سرمای داخل را گرفته و به زمین منتقل می کند.در روش های قدیمی با هزینه ها و خرابکاری های بسیار لوله های بزرگی را وارد زمین می کردند و تا عمق ۱۰۰۰ فوت نیز پیش می رفتند که عواقب زیاد و نیز هزینه های نگهداری بسیاری را تحمیل می کرد. در راهکار جدید تنها دو لوله کم عرض در عمق چند سانتی متری زمین قرار می گیرد. بدین ترتیب هم هزینه ها و هم اتفاقات حاشیه ای را بسیار کاهش داده و نیز نصب و راه اندازی را سریع و آسان می کند.

هزینه راه اندازی این مدل های قدیمی بیش از ۶۰ هزار دلار برای هر منزل، هزینه داشته است در حالی که در راهکار جدید Dandelion این هزینه به ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار کاهش می یابد.
 
 استارت آپ جدید گوگل با کمک زمین، خانه ها را گرم می کند

به دلیل استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی در برخی مناطق مانند آمریکا علاوه بر تاثیرات گرمایی زیست محیطی، افزایش شدید دی اکسید کربی هشدار جدی را ایجاد کرده است. منازل نیز در حدود ۳۹ درصد دی اکسید کربن موجود در فضا را تولید می کنند که با استفاده از روش های مدرن و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی، می توان به کاهش اثرات منفی زیست محیطی در آینده، امیدوار بود.

Dandelion آخرین شرکت خارج شده از پروژه X شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل، است که به تازگی از این مجموعه جدا شده و به عنوان شرکت مستقل فعالیت خواهد کرد. قبل از این نیز Waymo سرویس هوشمند حمل و نقل شرکت گوگل مستقل شده و تحت عنوان یک شرکت مجزا فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.Dandelion هم اکنون در حال مذاکره برای جذب سرمایه گذاران حوزه تولید گرما و سرما است و به زودی با شرکت های بزرگ این حوزه بصورت مشترک فعالیت خواهد کرد.