کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در انتظار «بتمن» متفاوت باشيد

19 تير 1396 ساعت 10:50

گروه فرهنگی: به نظر می رسد باید منتظر خبرهای مهم زیادی از قسمت جدید فیلم «بتمن» باشیم. چرا که مت ریوز، کارگردان قسمت جدید در حال حاضر به خاطر فیلم تازه خود به نام «نبرد سیاره میمون ها» بارها با خبرنگاران مواجه شده است و هر بار، سوال‌های زیادی از او پرسیده می‌شود.


 قبلا متوجه شدیم که «بتمن» تازه فضای کارآگاهی نوآری دارد. حال ریوز اعلام کرده که می‌خواهد یک فیلم بسیار احساسی بسازد. او به تازگی در گفتگویی با یاهو درباره این فیلم گفته است: «امیدوارم یک داستان بسیار احساسی از بتمن روایت کنم.»

 
در انتظار بتمن متفاوت

او در ادامه می‌گوید: «چیزی که در مورد کار نولان با بتمن دوست داشتم این بود که او فضای این ژانر را جدی کرد. در حال حاضر استودیوها دوست دارند فیلم‌هایی بسیار، بسیار، بسیار محدود و مشخصی بسازند. چیزی که من متوجه شده‌ام این است که این ژانر ظرفیتی بیش‌تر از این‌ها دارد. می‌توانید با استفاده از جنبه‌های استعاره‌ای این ژانر حرف‌های زیادی بزنید. به نظر من استعاره‌های هر دو فیلم (بتمن و  سیاره میمون‌ها) به شما امکان می‌دهند که به روایت داستان‌هایی بپردازید که طنین احساسی عمیقی دارند.
 
این چیزی است که واقعا مرا به هیجان می‌آورد. این ویژگی برای من جذاب است چرا که همچون یک بچه، نسبت به هر دو اثر احساس خاصی داشتم. اما مساله این است که با کنار زدن این پرده خیال‌انگیز، می‌توانیم به مسائل بزرگسالانه‌ای پی ببریم که در عمق این فیلم‌ها وجود دارد. همین مساله است که مرا جذب این کار کرد و باعث می‌شود که نسبت به آن هیجان‌زده باشم.»در خبری دیگر مربوط به بتمن، حال صحبت از این است که شاید با یک مجموعه فیلم طرف باشیم. چون همان‌طور که می‌دانید این روزها به ندرت یک تک فیلم در دنیای سینما پیدا می‌کنید.

وبسایت فندنگو به‌تازگی از ریوز پرسیده‌ست آیا همچون سری «سیاره میمون‌ها»، بتمن جدید هم قرار است یک سه‌گانه باشد؟ پاسخ آقای کارگردان به گونه‌ای است که گویا قرار نیست تنها با یک فیلم طرف باشیم.ریوز در این باره می‌گوید: «ایده‌هایی درباره پیگیری یک روند دارم. ولی واقعا در حال حاضر مساله اصلی، شروع کار است. ابتدا باید با یک فیلم شروع کنید.» او در ادامه می‌گوید: «ابتدا باید با داستانی شروع کنید که ماجرایی را آغاز کند. اگر به شما بگویم کل جریان داستان «میمون‌ها» از قبل معلوم شده بود دروغ گفته‌ام، چرا که چنین چیزی در کار نبود. این فیلم یکی از آن دست مواردی بود که در آن، شخصیت‌ها ظرفیت لازم را داشتند. شاید از همان اول هم می‌شد این احتمال را داد که می‌توان این فیلم را ادامه داد، اما این که شما چگونه از الف به ی برسید چیزی نیست که همان ابتدا معلوم باشد.»

به نظر می‌رسد ریوز نقشه‌هایی در سر دارد. از طرفی هم مطمئن باشید زمانی که صحبت از بتمن، پرچمدار اصلی شخصیت‌های DC باشد، جف جانز رئیس بخش DC Films این شرکت حتما از نقشه‌های ریوز پشتیبانی می‌کند. هنوز تاریخ اکرانی برای «بتمن» تازه مشخص نشده‌است. اما مطمئنا به محض این که تعهدات ریوز نسبت به فیلم‌های «سیاره میمون‌ها» به اتمام برسد، او بلافاصله فعالیت خود را برای ساخت این فیلم آغاز می کند.


کد مطلب: 133194

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/133194/انتظار-بتمن-متفاوت-باشيد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir