به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۰ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۱۳۳۲۵۶
آغاز بازپرداخت سپرده‌های ثامن‌الحجج از امروز

ضرب‌ الاجل برای حل مشکل موسسات

گروه اقتصادي: رئیس مجلس شورای اسلامی از مهلت یک هفته‌ای قوه مقننه به بانک مرکزی برای حل هرچه سریعتر مشکل سپرده‌گزاران موسسات مالی و اعتباری سخن گفت.
علی لاریجانی گفت: با حضور رئیس کل بانک مرکزی برای رسیدگی به مشکلات مردم و کسانی که در موسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کرده‌اند، جلسه غیر علنی داشتیم. معضل موسسات مالی از سوی مجلس توسط آقای پزشکیان دنبال می‌شود که در این جلسه گزارش ارائه کرد و رییس کل بانک مرکزی نیز تدابیرش را اعلام کرد همچنین تعدادی از نمایندگان نیز راه‌حل‌های پیشنهادی خود را برای حل  مشکل ارائه کردند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مجلس این نظر اعلام شد که در اسرع وقت به نحو عام این مشکل باید حل شود. برای این کار اگر نیاز به تصمیم‌گیری مجلس و سایر بخش‌های کشور بود تا هفته آینده نظر خود را به دولت اعلام کنند و اگر دولت توانست مشکل را حل کند، این کار را انجام دهد. لاریجانی تاکید کرد: از بانک مرکزی خواستیم با سرعت این مشکل را حل کنند. امیدوارم در هفته آینده این مشکل حل شود.
 
در همين حال، مدیرعامل بانک پارسیان از آغاز بازپرداخت سپرده‌های ثامن الحجج تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در بانک پارسیان از امروز خبرداد. کوروش پرویزیان گفت: از امروز پرداختهای مانده تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به سپرده گذاران تعاونی ثامن الحجج در بانک پارسیان آغاز شد. مدیرعامل بانک پارسیان افزود: در شعب بانک پارسیان به سپرده گذارانی که برگ گواهی تعهد داشته باشند تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: به مرور و طی زمان بندیهایی که بانک مرکزی اعلام می‌کند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را تعیین تکلیف خواهیم کرد. پرویزیان تصریح کرد: بدنبال قانع کردن هیئت تسویه بانک مرکزی هستیم تا هرچه سریعتر پرداخت تمامی سپرده گذاران تعاونی ثامن الحجج اجرایی شود. همزمان با فرا رسیدن موعد پرداخت وجوه «فرم درخواست» ارائه شده ازجانب بانک پارسیان به عنوان بانک عامل، بازپرداخت وجوه فرم مزبور تا سقف یک میلیارد ریال، از روز سه شنبه مورخ ۹۶ / ۰۴ / ۲۰ انجام می‌شود. بدین منظور تمامی اشخاص دارای «فرم درخواست» می‌توانند در سررسید تعیین شده در فرم و پس از آن با در دست داشتن اصل فرم و مدارک شناسایی معتبر، مطابق با ساعتهای کاری شعب بانک پارسیان، به شعبه اولیه صادرکننده «فرم درخواست» مراجعه کنند.