به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۳۳۳۵۷

حاشیه جلسه امروز مجلس با زنگنه

گروه سياسي: مصطفي كواکبیان در مخالفت با سه فوریت طرح الزام دولت به رعایت مصالح و منافع ملی در قراردادهای نفتی و گازی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی، اظهار داشت: بنده وقتی که اسامی امضاکنندگان این طرح را دیدم، ابتدا فکر کردم اعضای جبهه پایداری این طرح را امضا کرده‌اند. اما 8 نفر از اعضای فراکسیون روحانیت این طرح را امضا کرده بودند که گویا تخصص نفتی داشته‌اند.

در این هنگام حجج‌اسلام ذوالنور، موسوی لارگانی، سالک و احد آزادی خواه خواهان تذکر شدند. ذوالنور نیز به سمت صندلی رییس مجلس که علی مطهری بر آن نشسته بود، رفت و کواکبیان همچنان به صحبت‌های خود ادامه می‌داد. ذوالنور بعد به سمت صندلی کواکبیان رفت و فریاد زد احمقیت خود را ثابت کردی! که کواکبیان در جواب پشت میکروفون گفت: اگر قرار بر توهین باشد من هم توهین کردن بلدم هستم.

با متشنج شدن صحن، برخی دیگر از روحانیون مجلس نیز به سمت صندلی کواکبیان رفتند. تابش و حسین‌زاده برای جلوگیری از درگیری فیزیکی به سمت صندلی کواکبیان رفتند. از طرف دیگر کریمی‌قدوسی نیز به سمت صندلی کواکبیان آمد که در این حین دکمه پیراهن تابش کنده شد. هنگام دور کردن کریمی قدوسی از صندلی کواکبیان، او خطاب به عارف گفت که فقط آنجا نشسته‌‌ای و هیچ کنترلی نداری. سرانجام پس از تذکر ذوالنور و اعتراض او به توهین کواکبیان به روحانیت، علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت گفت: منظور آقای کواکبیان این بود که تمام امضا کنندگان از اعضای کمیسیون انرژی نیستند. کواکبیان گفت من قصد توهین نداشتم و حتی گفتم آقای مازنی مخالف این طرح است تا این شائبه پیش نیاید که قشر روحانی مخالف این قرار داد است.