به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۱ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۱۳۳۳۶۳

اظهارات وزیر ارشاد درباره‌ی «اکسیدان»

گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نظارت بسیار قوی بر فیلم‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در مورد فیلم «اکسیدان» نیز همه مراحل مربوطه طی شده است.
اظهارات وزیر ارشاد درباره‌ی «اکسیدان»

به گزارش ایسنا، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به موضوع نظارت بر اکران فیلم‌های سینمایی اظهار کرد: همه می‌دانند که فرایند نظارت بسیار قوی بر فیلم‌ها وجود دارد و این نظارت تا مرحله اکران ادامه می‌یابد و در مورد فیلم "اکسیدان" نیز همه مراحل مربوطه طی شده است.وی با بیان اینکه در مورد مدرسه ملی سینما موضوع تعطیلی آن مطرح نیست، اظهار داشت: این مدرسه یک کالج خواهد بود برای تربیت کادرها در سینمای ایران و بیشتر به کارآیی آن توجه می‌شود.این مسوول با اشاره به چگونگی ادامه فعالیت مدرسه ملی سینما، اظهار کرد: مدرسه ملی سینما یکی از کارهایش توجه به جوانان علاقه‌مند به سینما است و قرار است بیشتر جنبه کاربردی برای جوانان داشته باشد تا جنبه کلاسیک.

صالحی امیری همچنین درباره واکنش‌های برخی نمایندگان مجلس درباره فیلم اکسیدان اظهار کرد: نمایندگان مجلس نامه‌ای در زمینه فیلم «اکسیدان» به من نوشتند و نارضایتی داشتند که من جلسه‌ای را با نمایندگان برگزار کردم و قرار شد که آنان ابتدا فیلم را ببینند و بعد از دیدن فیلم جلسه‌ای برای بررسی محتوای آن برگزار شود.وی افزود: از نظر ما جهت‌گیری کارگردان و تهیه کننده برای دفاع میان اقلیت‌ها و ادیان بوده اما اینکه چه میزان در این هدف موفق بوده‌اند یا نه، بحثی ثانوی است اما نکته مهم اینجاست که ما نمی‌توانیم به صرف یک اعتراض و یک قضاوت یک فیلم را از صحنه اکران خارج کنیم یا موضع خاصی درباره آن داشته باشیم.

صالحی امیری تأکید کرد: وزارت ارشاد سیاستش حمایت از جامعه بزرگ سینمای ایران است و در عین حال به اعمال نظارت بیشتر بر روند فیلم‌ها توجه دارد و آنچه که من می‌توانم وعده کنم این است که مطمئن باشند که ما در عین حمایت از جامعه بزرگ سینمای ایران روند نظارت را هم تقویت کنیم.وزیر ارشاد در پاسخ به این پرسش که آیا برای حضور در کابینه جدید با او صحبت شده یا خیر؟ اظهار کرد: به نظرم همچنان نباید رسانه‌های در این زمینه گمانه‌زنی کنند و شخص رییس جمهور برای مشخص کردن همکارانش تأثیرگذار است و همه ما باور داریم که باید کمک کنیم تا رییس جمهور بهترین کابینه را تشکیل دهد و من هم به عنوان یک همکار همیشه در کنار رییس جمهور هستم و آنچه که برای ما آرزوست موفقیت رییس جمهور در پاسخ به مطالبات مردم است.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارشاد برنامه خاصی برای بهتر کردن اوضاع ارائه مجوز به هنرمندان موسیقی پاپ داشته است؟ گفت: در بحث موسیقی در کشور ما یک منطق، آیین‌نامه و ضوابطی دارد که ما طبق آن ضابطه حرکت می‌کنیم و تحت فشار و فضاسازی‌های انجام شده قرار نخواهیم گرفت. موسیقی یک هنر جمعی مورد نیاز جامعه است و یکی از کانون‌های اصلی مصرف فرهنگی در جامعه ماست و اینکه ما با یک قضاوت ناآگاهانه و ناعادلانه کل موسیقی را زیر سوال ببریم درست نیست.وی در پایان اظهار کرد: ما باید اشکالات را در این زمینه مرتفع کنیم و نمی‌گوییم که مشکلی وجود ندارد. سیاست ما در معاونت امور هنری این است که حوزه موسیقی را تقویت و در عین حال بر روند تولید و توزیع آن نظارت دقیق‌تری داشته باشیم و ما باید تلاش کنیم حواشی اجرای موسیقی را در سالن‌ها با نظارت بیشتری پیگیری کنیم تا جامعه متدین ما نیز تکدر خاطر پیدا نکند.