کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیلم مدیری به حوادث 88 ارتباط دارد؟

21 تير 1396 ساعت 16:45


گروه هنری: سایت آی‌سینما نوشت: فیلم «ساعت پنج عصر» به کارگردانی مهران مدیری قرار بود از امروز در سینماهای کشور به نمایش درآید، اما این فیلم به دلیل اعمال ممیزی جدید بعد از صدور پروانه نمایش نتواست در سینماهای کشور به نمایش درآید. امروز نقل قولی از مهران مدیری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان از تاکید مدیری به سیاسی نبودن فیلم «ساعت پنج عصر» دارد. پیش از این شایعاتی درباره شباهت برخی از سکانس‌های این فیلم به حوادث انتخابات سال 88 شنیده می‌شد. در این زمینه یک منبع نزدیک به شورای پروانه نمایش به ما توضیح می‌دهد.


امروز نقل قولی از مهران مدیری در واکنش به تعویق اکران فیلم «ساعت پنج عصر» در برخی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. طبق این نقل قول، مهران مدیری در واکنش به تعویق اکران اولین ساخته‌اش گفته است: «فیلم «ساعت پنج عصر» همان‌طور که قبلا گفته‌ام یک کمدی اجتماعی است. من فیلم سیاسی نساخته‌ام که برخی آن را سیاسی قلمداد کرده‌اند.» گفته می‌شود اخیرا شورای پروانه نمایش خواستار حذف دو سکانس از فیلم «ساعت پنج عصر» شده است. اما منظور مهران مدیری از این‌که برخی «ساعت پنج عصر» را یک فیلم سیاسی قلمداد کردند چیست؟ پس از رونمایی از اولین تیزر فیلم «ساعت پنج عصر»، بسیاری از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی از شباهت برخی سکانس‌های این فیلم به حوادث سال 88 صحبت به میان آوردند.

در رابطه با نزدیک بودن موضوع این فیلم سینمایی به حوادث سال 88، یک منبع نزدیک به شورای پروانه نمایش به آی‌سینما می‌گوید: «از یک فیلم سینمایی برداشت‌های متعددی می‌توان داشت. اما وقتی این فیلم را دیدم، شباهتی بین این فیلم و حوادث سال 88 در آن ندیدم.» به گفته او «ساعت پنج عصر» یک فیلم اجتماعی است که به معضلات جامعه می‌پردازد، اما ممکن است عده‌ای برداشت دیگری از این فیلم داشته باشند. هنوز زمان اکران اولین ساخته سینمایی مهران مدیری مشخص نیست و معلوم نیست که آیا مهران مدیری که سال‌ها با تلویزیون همکاری کرده و با خطوط قرمز آشناست، راضی به حذف دو سکانس از اولین ساخته سینمایی خود خواهد شد یا خیر؟


کد مطلب: 133373

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/133373/فیلم-مدیری-حوادث-88-ارتباط

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir