به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۱۳۳۴۱۵

مهلت تعويض کارت ملی تا پایان سال

گروه جامعه: افرادی که تاکنون کارت ملی هوشمند دریافت نکردند تا پایان سال مهلت دارند برای دریافت این کارت نام نویسی کنند.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: پس از پایان مهلت اعلام شده خدمات دستگاه‌های خدمت رسان به افراد بدون کارت ملی هوشمند محدود می شود. فرزاد افشاری نژاد افزود: متقاضیان دوهفته تا ۲۰ روز پس از نام نویسی کارت ملی هوشمند خود را دریافت می‌کنند. پیش از این مدت زمان انتظار دریافت کارت ملی هوشمند بین ۳ تا ۵ ماه بود. وی گفت: اکنون علاوه بر ۱۴ اداره شهرستانی ثبت احوال هرمزگان، ۱۹ دفتر پیشخوان ثبت احوال و ۱۰ دفتر پستی نیز آماده خدمت رسانی هستند که تا پایان سال دوبرابر خواهند شد.
 
وی افزود: افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.ncr.ir با هزینه‌ای کمتر نام نویسی کنند.
هزینه نام نویسی اینترنتی کارت ملی هوشمند ۳۱ هزار تومان و نام نویسی در دفاتر پیشخوان و پست ۳۶ هزار تومان است. مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: از ابتدای اجرای این طرح در سال ۹۱ تاکنون بیش از چهارصد و سی هزار هرمزگانی کارت هوشمند ملی هوشمند دریافت کردند.

فرزاد افشاری نژاد افزود: در این طرح هر فرد با تابعیت ایرانی دارای یک کارت خواهد شد که علاوه بر ویژگی‌های ظاهری سنتی کارت‌های شناسایی، تراشه الکترونیکی نیز به همراه دارد و اطلاعات خاص فرد، بر روی آن تراشه نیز ثبت شده است. ‏وی گفت: فراهم شدن امکان امضای دیجیتالی و شناسایی و تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن‌تر، از مزایای کارت ملی هوشمند است.