به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۱۳۳۴۴۱
انصاری: رییس‌جمهور از هیچ شخصی شکایت نکرده‌است

شکایت علیه ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و رسانه‌ها تقدیم قوه‌قضاییه شد

گروه سیاسی: معاون حقوقی رییس جمهوری از شناسایی عوامل موثر توهین به رییس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز قدس خبرداد و گفت: رییس‌جمهور از هیچ شخصی شکایت نکرده‌اند.
شکایت علیه ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و رسانه‌ها تقدیم قوه‌قضاییه شد
حجت‌الاسلام مجید انصاری در پاسخ به این پرسش که آیا شکایت از ائمه جمعه، فرماندهان نظامی و برخی رسانه‌ها به خاطر تخلفات انتخاباتی از سوی شخص رییس‌جمهور بوده است، گفت: آقای رییس‌جمهور از کسی شکایت نکرده‌اند، ایشان به قدری شخصیت والا و تحمل بالایی دارند از کسانی که آشکارا به ایشان توهین کرده‌اند، همواره گذشت داشتند.

او خاطر نشان کرد: ما در جهت رسیدگی عادلانه و فراگیر به تخلفات انتخاباتی، شکایاتی از جاهایی که تخلف و جرم آشکار انجام داده بوند تقدیم قوه قضاییه کردیم که حتما هم رسیدگی خواهند کرد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور تاکید کرد: ما خواهان رسیدگی دقیق و عادلانه به همه موارد تخلف از قوانین هستیم آن هم به منظور صیانت بخشی و پیشگیری از وقوع این جرائم.

انصاری ادامه داد:  شکایت خود را تقدیم قوه قضائیه کردیم و خواستار رسیدگی عادلانه هستیم. معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد مرجع رسیدگی به این شکایت‌ها اظهار کرد: اگر شخصی بر خلاف قانون عمل کند علیه او شکایتی تنظیم می‌شود. اگر فرد در لباس روحانی باشد، طبعا شکایت علیه او در دادگاه روحانیت ویژه رسیدگی می‌شود، اگر رسانه مرتکب جرم شده باشد، دادگاه رسانه مسئول رسیدگی به آن است و اگر فرد از نیروهای مسلح و نظامی باشد، دادگاه نظامی به آن رسیدگی‌ می‌کند. روال رسیدگی به این پرونده‌ها در قوه قضائیه مشخص می شود.

او درباره آخرین وضعیت توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس گفت: این افراد جرمشان آشکار بوده و دادستان تهران هم اعلام کردند که رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها احتیاج به شکایت ندارد. انصاری تاکید کرد:  عناصر موثر در این جرم آشکار شناسایی و پرونده در حال بررسی است.
مرجع : ایلنا