به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : ۱۳۳۴۷۰
روسیه مدرن‌ترین تانک خود را در سوریه آزمایش می‌کند

سوريه آزمايشگاه سلاح‌هاي مرگبار كشورهاي ديگر!

سوريه آزمايشگاه سلاح‌هاي مرگبار كشورهاي ديگر!
گروه بين‌الملل: پس از 6 سال آزمايش انواع بمب، موشك و سلاح‌هاي ويرانگر در سوريه كه اغلب شهرهاي اين كشور را به ويرانه‌اي مبدل و عملا اين سرزمين نگون بخت را آزمايشگاه سلاح‌هاي ممنوعه و غيرممنوعه قذرت‌هاي نظامي جهاني و منطقه‌اي كرده است، حالا يك یک کارشناس نظامی روس با اشاره به استفاده از تانک قدرتمند ارتش روسیه در خاک سوریه تاکید کرد که به‌کارگیری این جنگ‌افزار تاثیر به‌سزایی در معادلات جنگ‌ها دارد!
 
به گزارش اسپوتنیک عربی، منابع خبری روسی اعلام کردند روسیه تانک موسوم به «نابودگر-2» یا (بی.ام. بی.تی- 72) را برای آزمایش به سوریه فرستاده است، تانکی که هفته پیش در پایگاه هوایی «حمیمیم» در معرض بازدید بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، قرار گرفت. «ولادیمیر آنوخین»، کارشناس نظامی روس و معاون رئیس آکادامی ژئوپولوتیک روسیه، درباره اهمیت و ارزش این جنگ افراز روسیه در شرایط نوین جنگی به نشریه «نیو انفورم» گفت: «در شرایط سخت جنگی و حجم آتش شدید از سوی دو طرف و نیز در شرایط پیشروی نیروهای پیاده نظام دشمن، نابودگر-2 ابزاری اساسی برای تاثیرگذاری بر دشمن خواهد بود.»

به گفته وی، این جنگ‌افزار در جنگ‌های نوین، سلاحی بسیار ضروری است و می‌تواند تاکتیک‌های میدان نبرد را به سرعت تغییر دهد و به همین دلیل می‌تواند کارایی یگان‌های زرهی را بسیار افزایش دهد از این روست که سلاحی ضد تانک و افراد به شمار می‌رود و می‌تواند مقاومت و ایستادگی دشمن را از بین ببرد.

گفتني اينكه، طبق آمار رسمي بالغ بر 400 هزار شهروند سوري در جنگ داخلي اين كشور كه با دخالت نظامي بسياري از كشورها به يك جنگ نيابتي تبديل شده، كشته و بالغ بر نيمي از جمعيت 22 ميليوني اين كشور از شهرهاي خود آواره داخل و خارج كشورشان شده اند.
 
آمریکا: افراد مسلح خارجی دیگر نمی‌توانند به داعش در سوریه ملحق شوند
فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از توقف پیوستن افراد مسلح خارجی به داعش در سوریه خبر داد. برت مک‌گورک، فرستاده رئیس جمهوری آمریکا به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در اظهاراتی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: افراد مسلح خارجی دیگر نمی‌توانند وارد سوریه شوند اما آن کسانی که وارد عراق و سوریه شده‌اند، ما دست به اقدامات جدی می‌زنیم تا نتوانند از این دو کشور خارج شوند.

از سوی دیگر و پس از آزادسازی شهر موصل عراق از دست داعش، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خاطرنشان کرد: جنگ علیه داعش همچنان از پایانش دور است. مک‌گورک تصریح کرد: نیروهای عراقی به زودی برای آزادسازی مناطق دیگر از دست داعش از جمله تلعفر، الحویجه در شمال عراق و شهر القائم در غرب این کشور دست به کار خواهند شد. نیروهای عراقی در یکی از دشوارترین و شدیدترین درگیری‌ها از زمان جنگ جهانی دوم، تلفات سنگینی داده و حفاظت از غیرنظامیان را در راس اولویت‌های خود قرار داده‌اند. وی افزود، درگیری‌ها در موصل به آواره شدن بیش از ۹۴۰ هزار تن انجامید و سازمان ملل توانست به همگی آنها کمک‌های انسانی برساند.