به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۳۳۵۱۱

وزارت پاسخگویی به دلواپسان!

محمد توکلی
شاید بتوان به جرات گفت نیمی از زمانی که مسوولان ارشد دولت روحانی در این چهار سال صرف انجام وظایفشان می‌کنند به پاسخگویی به ابهام آفرینی‌های جریان مخالف دولت که خود را «دلواپس» می‌نامند اختصاص داده شده است. هنگامی که وزیر امور خارجه کشورمان از هر دور مذاکرات به کشور باز می‌گشت اولین دغدغه‌اش چگونگی پاسخگویی به وارونه‌سازی و جعلیاتی بود که رسانه‌های خاص در جامعه نشر داده بودند و برخی نمایندگان تندرو مجلس آن را از‌تریبون این نهاد که قرار بود «عصاره فضائل ملت» باشد تکرار می‌کردند.«بلندگوهای بزرگ» مانند‌تریبون‌های نماز جمعه، صداوسیما و. . . هم یکسره در اختیار جریانی خاص قرار می‌گرفت تا هر آنچه می‌خواهند را علیه وزیری که بی سابقه‌ترین تمجیدها به شکل صریح از سوی رهبری نظام درباره‌اش بیان شده بگویند. پس از برجام هم «حکایت همچنان باقی‌ست» و عده‌ای در تلاش هستند تا با افزایش فشارها بر ظریف او را از ادامه حضور در وزارت امور خارجه منصرف کنند که امید است چنین نشود.

پس از برجام نوبت به وزارت‌خانه‌های اقتصادی بود تا از فرصت‌های پدید آمده به واسطه این توافق تاریخی استفاده لازم را ببرند. وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از این فرصت و نوسازی ناوگان فرسوده هوایی کشور پیشقدم شد. ناوگان فرسوده هوایی که علاوه بر تهدید جان انسان‌ها منابع مالی را هم به جیب شرکت‌های هواپیمایی منطقه سرازیر کرده بود. «دلواپسان» هسته‌ای به یکباره متخصص هواپیمایی شدند و با همان «بلندگوهای بزرگ» در مذمت خرید هواپیمای نو سخن‌ها گفتند و حتی کار به جایی رسید که خرید هواپیما از بوئینگ و ایرباس را به معنای مقابله با تولید ملی هواپیما دانستند! این سوال که مگر ما هواپیمای تولید داخل داریم هم لابد در نگاه این عده آن چنان پرسش مهم و قابل ذکری نمی‌آمد!

پس از قراردادهای هواپیمایی زمان قرارداد نفتی رسید و کیست که نداند امضای قرارداد با شرکت‌های معتبر خارجی بازار چه کسانی را کساد خواهد کرد. «دلواپسان» این بار هم به میدان آمده و دلواپسانه از نفت گفتند. از محرمانه بودن قرارداد، از خیانت مسوولان وزارت نفت، از تقدیم رایگان نفت به بیگانه، از «توتال چای» . «بلندگوهای بزرگ» باز هم دربست در اختیارشان بود و هر چه خواستند یکطرفه بر زبان راندند. در نهایت وزیر نفت به مجلس فراخوانده شد تا درباره قراردادی که سرمایه و فناوری را به کشور وارد می‌کند، توضیح دهد و در مجلس به امضای «قرارداد قجری» متهم‌اش کردند. وزیر نفت از مصوبه مجلس گفت که اساس محرمانه بودن قرارداد با توتال است، از ده‌ها قراردادی که به طور غیر شفاف در گذشته امضا می‌شد و از اینکه اگر انگلیس نه، آمریکا نه، فرانسه نه، پس چه کسی آری؟ ! سرمایه و فناوری خارجی قرار است از آسمان نازل شود؟

 البته بیژن زنگنه نکته‌ای را نگفت و آن ارتباط غارتگران نفتی با سروصداهای اخیر است. وزیر نفت از این که عدم حضور شرکتی با فناوری بالاتر به چه معناست و سودش به جیب چه کسانی می‌رود و نسبت آن ناکسان با فریادهای «دلواپسانه» این روزهای عده‌ای چیست سخنی به زبان نیاورد. همانطور که روشن است هر اقدام رییس جمهور روحانی و دولتش که رنگی از تعامل با غرب دارد مورد اعتراض عده‌ای مشخص قرار می‌گیرد که با وجود مشخص شدن این موضوع که در اقلیت هستند «بلندگوهای بزرگ را به ناحق در اختیار دارند» . حال در چنین شرایطی دولت در چهار سال پیش رو چه خواهد کرد؟

آیا باید دست به تاسیس وزارتخانه پاسخگویی به «دلواپسان بزند یا یکبار برای همیشه تکلیف آن بلندگوهای بزرگ را روشن کند؟! به نظر گزینه دوم منطقی‌تر است. رییس جمهور روحانی به واسطه رای ۲۴میلیونی‌اش و همینطور اختیاراتی که مطابق قانون دارد باید برنامه‌ای ویژه برای این بلندگوهای به ناحق اشغال شده داشته باشد. برنامه‌ای که بر اساس آن حداقل چند دقیقه‌ای فرصت دفاع در برابر ساعت‌ها هجمه علیه موضوعات مختلف از برجام تا قرارداد نفتی به وزیران دولت داده شود.
مرجع : روزنامه بهار

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ۱۵:۴۷
در راس پاسخ گویی به دلواپسان خبری صدا و سیما قرار دارد که پمپاژ یاس می کند فقط.
بخش خبری 14 امروز دیگه شاهکار دلواپسان بود و واقعا جای تاسف است که با این قدرت آیه یاس پمپاژ میکنند در بخش خبر به اسم گزارش و خبر.
طنز راه انداخته امروز خبر صدا وسیما به بهانه دومین سالگرد توافق هسته ای!!!!!!!
آخر نه هر روز به برجام نمی پردازند امروز که سالگردش شده دیگه دل را از عزا درآورده کلی لگد به آن در بخش خبر 14 زدند .
اول اخبار به بهانه سفر دکتر ظریف به آمریکا علیه برجام گزارش خبری تهیه کرده و پخش میکنه(حدود 4 دقیقه) بعد ازآن خبر میرود سراغ تحریم های مالی بانکی و ادعا میکنه مسایل اف ای تی اف باعث جلوگیری از رسیدن پول نفت به ایران شده (حدود 1 دقیقه)وبعد در اخر اخبار مستند دوسالگی برجام را با سیاه نمایی کامل آن(حدود7دقیقه یا بیشتر )پخش میکنه!!!!!
اخبار 14 چند دقیقه است که بیش از 12 دقیقه سیاه نمایی علیه برجام ؟
این راهی که دلواپسان در خبر صدا سیما راه انداخته اند ره به ترکستان است و دو قطبی سازی جامعه.
خجالت هم دیگه نمی کشد خبر صدا و سیما و علنا علیه دولت و برجام گزارش تهیه و همان حرفهای مداح حاشیه ساز در نماز روزعید فطر پایتخت را تکرار کرد و در اخبار پربار خبری بخش 14 به این نتیجه رسید گزارشگر مغرض که از برجام دیگه نه روحش مانده و نه جسمش!!!!!!!
قرارداد با توتال از کجا آن وقت امده ؟
قراردادهای هما با ایرباس و بویینگ و ورود هواپیماهای نو به کشور چطور؟
قراردادهای هواپیمایی آسمان و زاگرس و قشم ایر و ...با بویینگ و ایرباس چطور؟
قراردادایتالیایی ها در خطوط ریلی چطور ؟
عدم تحریم فروش نفتمان و فروش آزادانه ان به هرکس که خود ایران بخواهد نه10کشور معین چطور ؟
عدم تحریم شبکه کشتیرانی؟
برقراری بیمه های بین المللی؟
باز بودن ال سی های بانکی چطور ؟
به قول یکی ازاصولگرایان منصف 917 تحریم به واسطه برجام لغو شده بعد آقای گزارشگر مدعی شده از برجام نه جسم مانده و نه روح آن وقت این گشایش های رخ داده از کجا آمده ؟
آقایان دلواپس به رای مردم در 29اردیبهشت 96 احترام بگذارید و این قدر سیاه نمایی نکنید چرا که مردم اگر می خواستند راه دیگری بروند به دکتر روحانی رای نمی دادند.
در زمان دولت قبل که گوشه رینگ تحریمهای هسته ای فصل هفتم رفته بوددیم این گزارشگران کار درست کجا بودند ؟
تحریم دارویی که شدیم اقای گزارشگر کجا بود ؟
فروش نفتمان که به زیر یک میلیون بشکه صادرات رسید چطور کجا بود ؟
دلار 1000 تومانی شد 3500 اقای گزارشگر کجا بود ؟
پراید 6میلیونی شد 21 میلیون آقای گزارشگر کجا بود ؟
چرا آن زمان نمی خواستید کاستی ها را ببینید و اثرات وحشتناک آن تحریم ها در زندگی و اقتصاد مردم را که اثراتش تا همین امروز هم هست وخدا میداند کی این اثرات مخرب تحریمهای فصل هفتمی تمام میشود را رسانه ای نمی کردید منتهی الان به لطف آزادی بیانی که نتیجه دولت اعتدال هست شما دلواپسان هم عشق آزادی بیان شده اید ؟
تاکتیک خبری صدا وسیما سیاه نمایی کلی علیه دولت است حالا به بهانه برجام یا جدیدا قرارداد با توتال .
اگر دولت قبل قرارداد با توتال بسته بود صدا سیما یک هفته درمزایای آن صحبت میکرد منتهی الان در فقط مثلا تنظیم خبر رفتن زنگنه به مجلس درباره قرارداد با توتال می گوید :وزیر نفت برای توضیح در امضای قرارداد پرحاشیه نفتی باتوتال به نمایندگان توضیح داد!!!!!!!
آقایان خبری صدا و سیما منصف باشید.
برجام توانسته موفقیتهای زیادی به بار بیاورد بیاییم مثبتها رابگوییم نه دایم کاستی ها را .

جای تاسف است.

کاستی ها را هم تیم قوی دکتر ظریف عراقچی وتخته روانچی پیگیری و از قدرتهای بزرگ مطالبه می کنند هرگونه بدعهدی را. (354638)