به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۳۳۵۲۱
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی:

کودکان کار مظلومان خیابان های ایران

گروه سیاسی: نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مشکلات کودکان کار و نبود مراقبت‌های لازم گفت که کودکان کار به دلیل نبود مراقبت‌های لازم از سوی خانواده با ناامنی‌های زیادی روبرو هستند که متاسفانه مواردی همچون دزدیدن آنها و فروش اعضا و جوارحشان نیز وجود دارد.
کودکان کار مظلومان خیابان های ایران
محمدرضا بادامچی در واکنش به انتشار اخباری در خصوص دزدیدن کودکان کار و فروش اعضا و جوارح آنها گفت: وقتی در جامعه‌ای بیکاری بیداد می‌کند و سرمایه‌گذاری ناامن و فساد اداری در کنار اعتیاد وجود دارد، کودکان کار که تحت نظارت‌های خانگی نیستند، نیز متاسفانه با ظلم‌های بسیار روبرو می‌شوند و خطرهای فراوانی پیش روی آنهاست.

وی افزود: خانواده‌ها کاری به کودکان کار ندارند. آنها یک روز به خانه می‌روند و روزی دیگر نمی‌روند. کودکانی که به پیمانکاران داده می‌شوند تا سر چهارراه‌ها گدایی کرده یا گل فروشی کنند، همه این ها ناامنی‌های اجتماعی را موجب می‌شود. کودکانی که توان دفاع از خود را ندارند و ممکن است هر اتفاق ناگواری برای آنها رخ دهد که متاسفانه مواردی درباره دزدیدن آنها و فروش اعضا و جوارحشان گزارش شده است.

بادامچی درباره نحوه رسیدگی به وضعیت کودکان کار گفت: مسئولیت مستقیم رسیدگی به وضعیت کودکان کار با سازمان بهزیستی است که طبق قانون ارگان‌هایی همچون شهرداری و نیروی انتظامی باید همکاری لازم را انجام دهند که متاسفانه براساس گفته بهزیستی شهرداری‌ها همکاری خوبی نمی‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: بنده در همین راستا پیشنهاد دادم که برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی همچون وضعیت کودکان کار از ان جی اوها کمک گرفته شود چون صرف جمع کردن کودکان کار در کمپ نمی تواند مشکلات آنها را حل کند. باید از تشکل‌های مردمی نیز کمک گرفت.

وی گفت: البته با مسئولان وزارت کار نیز صحبت‌هایی داشتم، آنها هم احساس نگرانی از این شرایط می‌کنند و معتقدند که کودکان کار باید ساماندهی و جمع آوری شوند آن هم در شرایطی که والدین آنها مراقبت‌های لازم را نمی کنند و این کودکان بدون دفاع در جامعه مورد تعدی قرار می گیرند. در همین رابطه قرار است کمیسیون اجتماعی با حضور مسئولان ذیربط به بررسی آسیب‌های اجتماعی بخصوص موضوع کودکان کار بپردازند.
مرجع : ایسنا