به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۴ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۱۳۳۵۵۲
ذوالقدر:فهرست ۳۰ نفره زنان توانمند به روحانی ارائه شد

زنان سهم‌خواه دولت نیستند

گروه سیاسی: نایب رییس نخست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که جامعه زنان هرگز به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده، بر بازتاب مثبت حضور زنان در کابینه در سطوح داخلی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود روحانی فرصت حضور زنان در کابینه دوازدهم را فراهم کند.
زنان سهم‌خواه دولت نیستند
سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به ادامه رایزنی‌ها در مسیر تشکیل کابینه دوازدهم، به شایعات مربوط به عدم حضور زنان در دولت بعد واکنش نشان داد و گفت: هنوز هیچ خبر موثق و قطعی درباره نحوه چینش کابینه و همچنین بحث حضور زنان در دولت بعد وجود ندارد و آن‌چه مطرح می‌شود، صرفاً در حد گمانه‌زنی است.

جامعه زنان هرگز به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده است
او گفت: جامعه زنان هرگز به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نبوده اما باتوجه به حمایت ویژه از آقای روحانی، بلافاصله پس از انتخابات درخواست خود را مبنی بر استفاده از ظرفیت زنان توانمند در پست‌های مدیریتی دولت دوازدهم مطرح کرده بودیم.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های زنان توانمند در کابینه دوازدهم
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهمی که زنان در جامعه برعهده دارند، خاطرنشان کرد: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و زنان توانمند بسیاری نیز حضور دارند که می‌توانند مسئولیت‌های خطیر برعهده گرفته و لازم است، از توانمندی‌های زنان استفاده شود.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم سهم‌خواهی جامعه زنان از دولت دوازدهم یادآور شد: به هر حال شایعاتی در رابطه با عدم حضور زنان در کابینه دوازدهم مطرح شده و آقای روحانی نیز در ضیافت افطاری با زنان موفق تلویحاً تاکید داشتند که هنوز تا زمانی که زنان بتوانند مسئولیت‌هایی همچون وزارت را برعهده بگیرند، فاصله داریم.

ارائه فهرست ۳۰ نفره زنان توانمند به روحانی برای حضور در کابینه دوازدهم
ذوالقدر در عین حال تصریح کرد: با این حال به نظر ما زنان توانمند بسیاری برای تصدی پست‌های مهم مدیریتی حضور دارند و لیستی حدوداً ۳۰ نفره نیز به رییس‌جمهوری تقدیم شده و این‌که زنان بتوانند در کابینه حضور داشته باشند، مطالبه مهم جامعه زنان است.

او گفت: به هر حال زنان توانمند می‌توانند با استفاده از مشاوران توانمند و بهره‌گیری از تجربیات دیگر مسئولان، پست‌های مهم مدیریتی را برعهده بگیرند و در گذشته نیز شاهد بودیم هرگاه به زنان اعتماد شده، پاسخی مثبت دریافت کرده‌ایم.

انتظار می‌رود روحانی فرصت حضور زنان در کابینه دوازدهم را فراهم کند
نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین درباره احتمال حضور زنان نماینده در کابینه و منتفی شدن این مسئله اعلام کرد: در گمانه‌زنی‌های اولیه اسامی تعدادی از زنان نماینده وجود داشت. البته منبع موثقی حضور یا عدم حضور این افراد در کابینه را تایید یا تکذیب نمی‌کرد. با این حال هدف ما این است که به هر حال از ظرفیت زنان توانمند در دولت دوازدهم استفاده شود و باتوجه به این‌که در دولت دهم نیز شاهد حضور یک زن در پست وزارت بودیم، فارغ از بحث سهم‌خواهی این انتظار از روحانی می‌رود که فرصت حضور زنان در کابینه دوازدهم را فراهم کند.

او با تاکید بر این‌که حضور زنان در راستای منافع دولت خواهد بود، گفت: به هر حال حضور زنان در کابینه چه به‌عنوان وزیر یا معاون رییس‌جمهوری می‌تواند خواسته نیمی از جامعه را منتقل و پیگیری کند و این مسئله علاوه بر اهمیت فراوانی که در سطح داخلی دارد، بازتاب بسیار خوبی نیز در سطح بین‌المللی خواهد داشت.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران حضور زنان در فهرست وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم را در اعطای رای‌اعتماد مجلس به این فهرست موثر دانست و گفت: به هر حال وقتی ببینیم در کابینه پیشنهادی زنان نیز حضور دارند، قطعاً با اشتیاق بیشتری برای گرفتن رای اعتماد برای کل فهرست تلاش خواهیم کرد.

بازتاب مثبت حضور زنان در کابینه در سطوح داخلی و بین‌المللی
ذوالقدر در پایان تصریح کرد: درمجموع به نظر می‌رسد حضور زنان باتدبیر،توانمند و باتجربه در کابینه دوازدهم هم در سطح داخلی و هم در سطح بین‌المللی بازتاب بسیار مثبتی خواهد داشت.
مرجع : ایلنا