به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۶ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۳۳۶۵۴
مرکل:

ورود آوارگان به آلمان را محدود نمی‌کنیم!

گروه بین الملل: صدراعظم آلمان در یک مصاحبه تلویزیونی درخواست‌ها برای محدود کردن تعداد آوارگانی که به کشورش وارد می شوند را رد کرد.
ورود آوارگان به آلمان را محدود نمی‌کنیم!
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مصاحبه سالانه خود با رسانه‌ها اعمال محدودیت‌ بر ورود مهاجران و آوارگان به کشو را رد کرد. او همچنین با فاصله گرفتن از حزب محافظه کار بایرن موسوم به "اتحاد سوسیال مسیحی" گفت که اعمال این محدودیت‌ها در دستور کار نیست. مرکل که رهبری حزب سوسیال دموکراتیک را برعهده دارد ادامه داد: مادام که محدودیت‌های حداکثری مد نظر باشد،‌ موضع من مشخص است؛ آن را قبول نمی‌کنم. تعداد آوارگان باید به صورت منظم کم شود و اقداماتی باید انجام شود تا از بروز وضعیتی که باعث می‌شود مردم از یک کشور فرار کنند و به کشور دیگر بروند، جلوگیری شود. موضع مرکل درباره مهاجران و آوارگان وی را در مقابل هورشت زیهوفر، رهبر حزب بایرن قرار داده است. زیهوفر تهدید کرده بدون اعمال محدودیت‌های حداکثری برای پذیرش مهاجران، وارد ائتلاف نمی‌شود.

مرکل همچنین گفت که امیدوار است با ناتو برای حل تنش گسترده میان آلمان و ترکیه همکاری کند.اخیرا، ترکیه از صدور مجوز برای قانونگذاران آلمانی به منظور دیدار با نیروهای ارتش این کشور مستقر در پایگاه هوایی ناتو در قونیه امتناع کرده بود. ترکیه خواستار تاخیر شده و گفته که علت آن تنش در روابط ترکیه با برلین است.مرکل مرتبط دانستن استرداد پناهجویان به ترکیه با دسترسی به این پایگاه هوایی در قونیه را رد کرد و گفت که این دو مساله هیچ ارتباطی با هم ندارند.وی ادامه داد: پیش از آنکه بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم، باید مذاکره کنیم و به دنبال کمک گرفتن از ناتو باشیم.پس از آنکه ترکیه از دسترسی اعضای پارلمان آلمان به پایگاه اینجرلیک ممانعت کرد، برلین نیروهایش را به اردن منتقل کرد و حالا بر روی پایگاه هوایی ناتو در قونیه در ترکیه تمرکز کرده است.

صدراعظم آلمان درباره مسائل داخلی نیز از تصمیمش برای میزبانی نشست گروه 20 در هامبورگ دفاع کرد. این شهر محل فعالیت افراط‌گراهای جناح چپ آلمان است. آشوب‌گران این شهر را ناآرام کرده و در جریان درگیری میان آنها با پلیس ده‌ها مامور زخمی شدند.مرکل همچنین درخواست سیاستمداران محلی حزبش را برای برکناری شهرداری هامبورگ رد کرد چون آنها این شخص را مسئول این آشوب‌ها اعلام کردند.صدراعظم آلمان گفت، با اینکه این نا آرامی‌ها کاملا غیرقابل قبول هستند، اما هنوز هم می‌گویم که میزبانی این نشست درست بود.

آنگلا مرکل درباره مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری در کشورش نیز انتقادها از جانب مارتین شولتز، از حزب سوسیال دموکراتیک را که در انتخابات سپتامبر رقیب مرکل است،‌ رد کرد؛ شولتز گفته بود که مرکل به زیرساخت‌های آلمان بی‌اعتنایی می‌کند.مرکل همچنین گفت که قصد دارد تا دست کم برای چهار سال آینده رهبری کشور را باز هم در دست داشته باشد و ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید زندگی به چه صورت ادامه می‌یابد اما من مطمئنم که تمایل دارم برای چهار سال آینده هم در قدرت بمانم.براساس نظرسنجی‌ها مشخص شده که احتمالا مرکل در انتخابات سپتامبر 2017 نیز بار دیگر پیروز می‌شود.