به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۱۳۳۷۷۹
يك روحاني اصولگرا:

دخيل بستن به تتلو، اوج سقوط ما اصولگراهاست

گروه سياسي: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: این‌که جمعی از اصولگرایان به سراغ چهره‌هایی مثل تتلو می‌روند، نشان از تغییر شاخص‌های اخلاقی آنان دارد.
دخيل بستن به تتلو، اوج سقوط ما اصولگراهاست
به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام مهاجرنیا در جلسه هفتگی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم که با موضوع آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی تشکیل شد، یکی از آسیب‌های جدی در جریان اصولگرایی را مشکل اخلاق سیاسی دانست و تأکید کرد: ما نظامی درست کرده‌ایم که در بالاترین محور آن یعنی رهبری و ولایت فقیه، تقوای سیاسی و عدالت در سطح رهبری امت اسلام شرط شده و این یعنی ما در پی تشکیل نظامی کاملاً اخلاقی هستیم، اما با وجود این، متأسفانه اخلاق در جامعه ما و نیز جریان اصولگرایی شدیداً ضربه خورده است.
 
وی با اشاره به استقبال جمعی تحت عنوان اصولگرایی از تتلو و به جا آوردن بالاترین تجلیل‌ها نسبت به او افزود: چرا وقتی چنین صحنه‌هایی رخ می‌دهد، هیچ‌کس از اصولگرایان اعتراض نمی‌کند و فریاد نمی‌زند که ما اصولگرا هستیم و اصول ما در حال ضایع شدن است؟ مهاجرنیا در ادامه گفت: در آغاز انقلاب، ارزش‌های ما جهاد و مبارزه و زندان رفتن قبل از انقلاب بود، اما الآن به سراغ چهره‌هایی مثل تتلو می‌رویم. نامزد اصولگرایان برای رأی آوردن به جای جلب حمایت مراجع و اساتید اخلاق و شخصیت‌های حوزوی، زیر بلیط تتلو می‌رود. اینها نشان از اوج سقوط ما اصولگرایان و عوض شدن شاخص‌های اخلاقی ما دارد.

وی در پایان با تقسیم اخلاق به دو قسم اخلاق شهروندی و اخلاق شهریاری تأکید کرد: اخلاق شهروندی مربوط به عملکرد شخصی افراد در جامعه و اخلاق شهریاری مربوط به نحوه تعامل مسئولان با مردم است و اصولگرایان در هر دو حوزه مسئول‌اند و باید برای تغییر وضع موجود، وارد عمل شوند. لازم به ذکر است مباحث اخلاق سیاسی در جلسات آینده مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ادامه خواهد داشت.

از سوي ديگر، يك تحلیلگر سیاسی اصولگرا بر این عقیده است که اصولگرایان ارتباط انسانی و مداوم با همه اقشار جامعه ندارند به همین دلیل رفتارها و دیدارهای اخیرشان با تتلو،‌ توی ذوق می‌زند. عباس سلیمی‌نمین با اشاره به حضور اخیر امیرحسین مقصودلو(تتلو) خواننده زیر زمینی در محافل اصولگرایان گفت:‌ این‌ها مسائل پیش پا افتاده‌ای است. یک فردی در یک زمانی کارهایی را انجام می‌داده که قابل دفاع نبوده،‌ اما امروز از عملکردهای گذشته خود فاصله گرفته است؛‌ آیا نباید به او فرصت اصلاح و بازگشت را داد؟ سوال اینجاست که ما بازگشت از خطا را می‌پذیریم یا خیر؟ طبیعتا پاسخ مثبت است. اگر کسی از خطای خودش بازگشت،‌ باید او را مورد احترام قرار دهیم.

وی ادامه داد:‌ اما آنچه که در این جا ایجاد مشکل کرده است، این است که برخی از اصولگرایان اصلا هیچ‌گونه رابطه‌ای با این قشر ندارند که البته اشتباه هم است. این قشر جزیی از جامعه هستند،‌ ما حتی اگر رفتار و عقایدشان را هم قبول نداریم باید آن‌ها را بپذیریم و با آن‌ها به صورت تاثیرگذار وارد دیالوگ شویم.
سلیمی نمین در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که اصولگرایان قائل به ارتباط با اینگونه افراد نیستند،‌ این کارهایی که اکنون می‌کنند کمی به ذوق می‌زند. این‌گونه کارها و در زمان انتخابات و برای کسب رای طبیعتا مناسب نیست. اگر این ارتباطات پیش از انتخابات وجود داشت،‌ جامعه تعجب نمی‌کرد که چرا افرادی که قائل به چنین تفکرات و افرادی نیستند برای کسب رای دست به چنین کارهایی می‌زنند.

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ ۲۲:۵۹
چقدر شعر میگید
یکی توبه کرده خدا هم بخشنده
لابد اگر به شماها بود الان 90 درصد مردم ایران واجب القتل بودن (354723)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۴/۲۹ ۰۷:۱۶
من خودم هم اصولگرا هستم ولی از این رفتارها حالم به هم می خورد. (354735)
۱۳۹۶/۰۴/۳۰ ۰۰:۵۵
گاهی در سیاست دوگانگی هست اما در دین و اخلاق نه پس کسی که دوگانگی داره رو سیاسی میشه خواند اما دینی و اخلاق مدار خیر و به گفته مرحوم مدرس سیاست ما دیانت ماست اقایونی که سیاست دو گانه دارند ایا در دین هم دو گانه اند؟ (354746)