به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۲۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۱۳۳۸۰۲
کاهش 9 درصدی آمار حملات

گزارش آمریکا از حملات تروریستی 2016

گروه بین الملل: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، تعداد حملات تروریستی و کشتارهای ناشی از آن در سراسر جهان در سال ۲۰۱۶ برای دومین سال متوالی کاهش یافته است.
گزارش آمریکا از حملات تروریستی 2016
به گزارش خبرگزاری رویترز، دستگاه دیپلماسی آمریکا با انتشار گزارشی درباره تروریسم جهانی اعلام کرد، مجموع تعداد حملات تروریستی در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال ۲۰۱۵، ۹ درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، همچنین تعداد کشته‌های ناشی از این‌گونه حملات در سال ۲۰۱۶ به نسبت سال ۲۰۱۵، به مقدار ۱۳ درصد کاهش داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که داعش در ۲۰۱۶ رکورد مرگ‌بارترین گروه تروریستی را رقم زده و در مقایسه با سال ۲۰۱۵، ۶۹ درصد تلفات انسانی بیشتری به بار آورده است.

در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا که با همکاری دانشگاه مریلند تهیه شده، آمده است که در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۱۱ هزار و ۷۲ حمله تروریستی در سراسر جهان به وقوع پیوسته که دست‌کم ۲۵ هزار و ۶۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

این گزارش همچنین به این مسأله اشاره می‌کند که در سال ۲۰۱۶ حملات تروریستی در ۱۰۴ کشور رخ داده که اغلب این حملات مربوط به عراق، افغانستان، هند، پاکستان و فیلیپین است.

بر اساس این گزارش، سه‌چهارم افرادی که در حملات تروریستی کشته شده‌اند، ساکن عراق، افغانستان، سوریه، نیجریه و پاکستان بوده‌اند.
مرجع : ایسنا