کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حسن رسولی:

کابینه آماده هزینه دادن برای دولت باشد

ایسنا , 30 تير 1396 ساعت 13:24

گروه سیاسی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ‌وزرایی باید برای دولت دوازدهم انتخاب شوند که هماهنگ با رییس‌جمهور بوده و آمادگی برای هزینه‌دهی در جهت تحقق برنامه‌ها و وعده‌های دولت را داشته باشند.


حسن رسولی با اشاره به این‌که «کابینه مطلوب دولت دوازدهم کابینه‌ای خواهد بود که تک تک وزرا معیارهایی از قبیل کاردانی،‌ کارآمدی، پاکدستی و مشهور بودن به مبارزه با فساد را داشته باشند»، اظهار داشت: این وزرا باید معتقد به گفتمان سیاسی و انتخاباتی رییس‌جمهور و متعهد و مقید به دفاع از مواضع و دیدگاه‌های دولت باشند. وی افزود: وزرای دولت دوازدهم همچنین باید سازگار با کار جمعی و هماهنگ با رییس‌جمهور بوده و اهل تعامل با سایر بخش‌های حاکمیت باشند.

وی درباره استفاده از زنان و جوانان در کابینه دولت دوازدهم نیز خاطرنشان کرد: حضور زنان و جوانان در کابینه به عنوان یک مطالبه از رییس جمهور مطرح است و طبعاً به هر میزانی که دولت روحانی از میانگین سنی‌ جوان‌تر برخوردار بوده و تعداد بیشتری از زنان توانمند در سطوح عالی مدیریتی، دولت را همراهی کنند، انطباق بالاتری میان وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور و مطالبات سازمان رأی و پشتیبانان ایشان در حوزه نخبگی و احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالگرا و همچنین در سطح جامعه حاصل می‌شود.

این عضو بنیاد باران ادامه داد: اگر ترکیب کابینه دولت روحانی چنین خصوصیاتی داشته باشد، هم دستاوردهای بهتری خواهد داشت و هم رضایتمندی بیشتری از رأی‌دهندگان به روحانی تأمین خواهد شد. همچنین منافع ملی کشور با نقش‌آفرینی چنین دولت منسجم، هماهنگ و همراه بهتر تأمین می‌شود.

وی با ارائه این پیشنهاد که «دولت از افراد جناح مقابل در کابینه استفاده کند»، افزود: با توجه به میزان رأی جناح رقیب رییس جمهور چنانچه وی از این جریان متناسب با وزن و سهم‌شان در دولت استفاده کند،‌ به جامعیت، مقبولیت و مطلوبیت دولت او افزوده خواهد شد. وی معتقد است: روحانی با پیشینه اصولگرایی که دارد شناخت و اطلاع کاملی نسبت به ظرفیت مدیریتی جناح راست دارد و بهتر از هر کسی می‌تواند نسبت به گزینش این افراد از جناح رقیب خود اقدام کند.


کد مطلب: 133831

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/133831/کابینه-آماده-هزینه-دادن-دولت-باشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir