به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۱۳۳۹۴۹

شهرداري:‌ فعالیت پارکبان غیرقانونیست

گروه جامعه: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تعداد زیادی از پارکبان‌ها حذف شدند و نصب پارکومتر در حال توسعه است و فعالیت پارکبان‌ها غیرقانونی است.
مازیار حسینی گفت: خودروهایی را تحویل پلیس داده ایم که مجهز به دوربین هستند و 18 نوع تخلف را ثبت می کنند، بنابراین نیازی به وجود پارکبان ها نیست و اگر جایی پارکومتر فعال وجود داشته باشد رانندگان از آن استفاده کنند. وی گفت: اگر پارکبانی دارای قبض سازمان حمل و نقل و ترافیک باشد غیرقانونی است و با هماهنگی  معاون دادستان تهران به زودی در این زمینه برخورد حقوقی می شود.

اين در حاليست كه همچنان پارکبان ها در خیابان های شهر فعالند و دیگر خبری از لباس متحدالشکل و قبض سازمان حمل و نقل ترافیک نیست و با لباس شخصی و با قبض هایی که خودشان چاپ کرده اند از مردم برای پارک حاشیه خودرو پول دریافت می کنند و دیگر مبلغ 400 تومان و یا 700 تومان مطرح نیست بلکه از مردم 2 تا 5 هزار تومان حق پارکینگ دریافت می کنند و در مواردی که راننده پول پرداخت نمی کند با وی درگیر می شوند و گاهی به خودروی وی آسیب وارد می کنند و متاسفانه هیچ نهاد و سازمانی بر این موضوع نظارت ندارد و از هر مسئولی پیگیر هستیم عنوان می کند که جمع آوری آنها دیگر به عهده ما نیست. همچنین در برخی موارد رانندگان را تشویق به پارک دوبل و بیان می کنند با ماموران راهنمایی و رانندگی هماهنگ کرده ایم که جریمه نشوید که موجب ترافیک سنگین در برخی خیابان ها از جمله در خیابان باقرخان تهران شده است.