به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۱۳۳۹۶۱

شرط امارات برای مذاکره با قطر

گروه بین الملل: وزیر مشاور در امور خارجه امارات تأکید کرد، قطر باید سیاست‌های خود را تغییر دهد تا امکان انجام مذاکره با این کشور فراهم آید.
شرط امارات برای مذاکره با قطر
به گزارش خبرگزاری رویترز، امارات متحده در کنار عربستان، بحرین و مصر ماه گذشته قطر را با طرح اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی تحریم کردند. انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت: درخواستی که از سوی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر برای انجام مذاکرات مطرح شده مورد استقبال است اما این درخواست تنها در صورتی قابل تحقق خواهد بود که دوحه دست به انجام تغییراتی در سیاست‌های خود بزند.

وی افزود: آرزو می‌کردم سخنرانی امیر قطر حامل طرح بازنگری در مواضع و دعوت برای تماس بود. مواضع آنها معروف است و تکرار این مواضع تنها بحران را بیشتر می‌کند. ما نیز معتقدیم مذاکره ضروری  و خوب است اما ستون آن بازگشت است.

این دیپلمات امارات از اشاره به جزئیات تغییرات مدنظر خود امتناع کرد اما کشورهای تحریم‌کننده قطر پیش از این درخواست‌های متعددی از دوحه به عمل آورده‌اند؛ از جمله بستن شبکه تلویزیونی الجزیره، محدود کردن روابط با ایران و تعطیل کردن پایگاه نظامی ترکیه.

قرقاش در صفحه توییتر خود نوشته است: مذاکره ضروری و مورد نیاز است اما تغییرات اساسی لازم است.

این در حالی است که امیر قطر پیش‌تر اعلام کرد، هرگز از سیاست‌هایش کناره‌گیری نمی‌کند و زندگی در قطر روال عادی خود را دارد.
مرجع : ايسنا