به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۳۳۹۶۲

ارتش عراق موصل را تحویل می‌گیرد

گروه بین الملل: منابع نظامی و امنیتی در عراق اعلام کردند که یگان‌های ارتش پس از پایان عملیات پاکسازی شهر موصل از مین‌ها و مواد منفجره باقی مانده از داعش، ظرف 72 ساعت شهر موصل را تحویل می‌گیرند.
ارتش عراق موصل را تحویل می‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری العربیة، این منابع اظهار داشتند، پس از آنکه یگان‌های ارتش عراق شهر موصل را تحویل گرفتند، تیمی مهندسی عملیات بازسازی شهر و آماده‌سازی آن برای بازگشت ساکنان ظرف دو هفته را آغاز می‌کند.

مسئولان دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کردند که عملیات تفتیش و بازرسی دقیق در حال حاضر در شهر موصل در حال انجام است و این بررسی‌ها شامل تمامی خانه‌ها و ساختمان‌های مسکونی و کارگاه‌ها شده و مالکان این ساختمان‌ها تعهد می‌دهند به عدم همکاری با افراطی‌ها و نیز مخفی کردن آنها پایبند باشند.

همچنین این نهاد تعدادی فرد مسلح را که در محله‌های "۱۷ تموز، الاصلاح الزراعی و التنک" مخفی شده بودند را بازداشت کرده و مقادیری اسلحه و مواد منفجره از آنها کشف کردند.

منابع نظامی مذکور افزودند: نیروهای عراقی به دو گروه تقسیم شدند، که یک گروه مسئول پاکسازی شهر از اسلحه‌ها، مهمات و مین‌های باقی مانده از داعش و نیز تحقیقات درباره مظنونان هستند و گروه دیگر خود را برای عملیات جدیدی در آینده نزدیک به سمت تلعفر و اطراف آن آماده می‌کند.

فرماندهی نظامی عراق در حال بررسی ایجاد جبهه دومی جهت بازپس‌گیری مناطق جنوب کرکوک، راوة، عانة و الشرقاط در ساحل رودخانه دجله و نیز مناطق مرزی عکاشات و القائم هستند.

ناظران بر این باورند که داعش به تازگی حملاتش علیه مراکز تجمع ارتش و پلیس عراق در نزدیکی مناطق مرزی در طربیل و التنف را به تلاش برای ایجاد گذرگاه‌هایی جهت تامین امنیت جابه‌جایی‌ها میان مناطق تحت کنترلش در عراق و سوریه تبدیل کرده است.
مرجع : ايسنا