به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۱۳۳۹۶۳

فراخوان اپوزیسیون ونزوئلا برای اعتصاب

گروه بین الملل: اپوزیسیون ونزوئلا خواهان برگزاری اعتصاب سراسری دو روزه علیه رئیس‌جمهور این کشور شد.
فراخوان اپوزیسیون ونزوئلا برای اعتصاب
به گزارش خبرگزاری رویترز، ائتلاف اپوزیسیون که یک تاخیر ۲۴ ساعته را در چند روز گذشته برنامه‌ریزی کرده بود، اعلام کرد اعتصاب سراسری بعدی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. سیمون کانزادیلا، یکی از قانونگذاران اپوزیسیون اعلام کرد: مردم ونزوئلا تسلیم نخواهند شد. آنها به خیابان‌ها خواهند آمد تا از دموکراسی و قانون اساسی حمایت کنند.

در عین حال درگیری‌ها و تظاهرات در ونزوئلا ادامه دارد. هزاران تن از معترضان ونزوئلایی که بار دیگر دست به تظاهرات زده و به سمت دیوان عالی این کشور در حرکت بودند، با نیروهای گارد ملی درگیر شدند. همچنین دولت کاراکاس آماده مقابله با چالش دیگری علیه اختیاراتش است و یکی از ۳۳ فردی را که از سوی کنگره تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا به دیوان عالی معرفی شده بود، بازداشت کرد.

خولیو بورگس، از رهبران کنگره ونزوئلا در پیامی توئیتری گفت بازداشت آنجل زرپا بخشی از "آزار و اذیت دیکتاتوری" نیکولاس مادورو است. دولت سوسیالیست کاراکاس علت بازداشت زرپا را اعلام نکرده است.

کنگره ونزوئلا جمعه به جایگزین شدن همه قضات دیوان عالی تحت کنترل دولت با ۳۳ قاضی جدید رای مثبت داد که شامل حضور زرپا هم می‌شد و بخشی از یک چالش رو به رشد برای مشروعیت دولت است. دیوان عالی و دولت کاراکاس تاکید دارند که جایگزینی مذکور مغایر قانون اساسی است.
مرجع : ايسنا