به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۱۳۴۰۲۱

دختر آلمانی داعشی: پشیمان هستم

گروه بین الملل: دختر نوجوان آلمانی که به داعش پیوسته است، در حال حاضر در عراق در بازداشت به‌سر می‌برد. او می‌گوید از عضویت در این گروه پشیمان است و می‌خواهد به نزد خانواده‌اش در آلمان بازگردد.
دختر آلمانی داعشی: پشیمان هستم
به گزارش اسکای‌نیوز، مجله «دیر اشپیگل» نوشته است، چهار زن آلمانی، که طی سال‌‌های گذشته به داعش پیوسته‌اند و «لیندا جورج» دختری اهل شهر «پولز‌نیتس» در نزدیکی «درسدن» نیز در میان آن‌ها باشد، در حال حاضر در عراق زندانی شده‌اند و کمک‌های کنسولی دریافت می‌کنند.  یک منبع در دادستان کل در شهر درسدن نیز گفته است که «موقعیت و هویت» این دختر نوجوان، در عراق شناسایی شده است.  خبرنگاران چند رسانه آلمانی از جمله تلویزیون «ان‌دی‌آر»، که با لیندا در یک مجتمع نظامی در بغداد مصاحبه کرده‌اند، می‌گویند که وی به آنها گفته است که می‌خواهد به نزد خانواده‌اش بازگردد.
 
لیندا به رسانه‌ها گفته است: «تمام آن‌چه که می‌خواهم این است که از اینجا دور شوم... می‌خواهم از جنگ دور بمانم و از آن تسلیحات و از این همه جنجال... فقط می‌خواهم به خانه‌ام بازگردم... نزد خانواده‌ام.»  طبق گزارش منابع خبری، این دختر نوجوان داعشی از ناحیه دست و پا دچار جراحت شده است ولی خودش می‌گوید که «در وضعیت جسمی خوبی قرار دارد.»  لیندا دانش‌آموز بود که سال ۲۰۱۶ و کمی بعد از گرویدن به اسلام از طریق اینترنت با داعش ارتباط برقرار کرد. او از مسیر ترکیه خود را به این گروه رساند. دادستانی درسدن پیش‌تر به اتهام «آماده‌سازی برای خرابکاری خشونت‌بار» علیه این دختر اعلام جرم کرده بود اما به دلیل حضور نداشتن متهم، این پرونده مسکوت گذاشته شد.