به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۱۳۴۲۷۶
موگابه:

نه قصد مردن دارم، نه کناره‌گیری می‌کنم!

گروه بین الملل: رئیس جمهوری زیمبابوه گفت که نه قصد مردن دارد و نه می‌خواهد از سمتش کناره گیری کند و هیچ کس در حد توان و دانش سیاسی وی نیست که بتواند جانشینش شود.
نه قصد مردن دارم، نه کناره‌گیری می‌کنم!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت موگابه، رئیس جمهوری ۹۳ ساله زیمبابوه که از زمان استقلال این کشور آفریقایی از انگلیس در دهه ۸۰ میلادی بر آن حکمرانی می‌کند، از نزدیک زیر ذره بین مردم کشورش است و آنها سلامت وی را به شدت تحت نظر دارند.مردم زیمبابوه می‌ترسند در صورت مرگ موگابه و بدون اینکه برای خودش جانشین انتخاب کرده باشد، کشور دچار ناآرامی شود.موگابه در یک تجمع در چینهویی در جمع ده‌ها هزار تن از حامیانش گفت که پزشکان اخیرا با گفتن اینکه دارای استخوان بندی قوی و سالمی است،‌ شگفت زده‌اش کرده‌اند.

موگابه در سال جاری میلادی سه بار به سنگاپور رفت تا آزمایشات پزشکی روتین را انجام دهد و چکاپ شود.رئیس جمهوری ۹۳ ساله زیمبابوه همچنین به حامیانش گفت: این دقیقا چیزی است که من به شما می‌گویم. رئیس جمهورتان نمی‌رود. رئیس جمهورتان نمی‌میرد. من بیمار نیستم و من بدن سالمی دارم و چهار ستون بدنم سالم است. من خیلی خوب و قدرتمند هستم.مساله تعیین جانشین به یک امر بسیار مهم و عامل اختلاف در بین حزب حاکم زیمبابوه بدل شده است.روز پنجشنبه، گریس موگابه، همسرش رابرت موگابه را برای تعیین جانشین ترجیحی به چالش کشید و بار دیگر روز شنبه این مساله را بازگو و اعلام کرد که موگابه باید روندی را برای انتخاب جانشین در نظر بگیرد.موگابه گفت، اگرچه برخی از مقام‌های حزب می‌خواهند جانشین من شوند، اما من کسی را به حد خودم مقتدر و توانمند نمی‌بینم که بتواند جانشینم شود و اوضاع کشور را به دست بگیرد!