به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۸ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۱۳۴۲۹۳

خانه‌های گران به رونق نمی‌رسند

گروه اقتصادی: مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با بیان این که هر چهار طلاق یک تقاضای جدید در بازار مسکن ایجاد می کند، گفت: واحدهای گران مسکونی و تجاری مشتری نخواهند داشت و به رونق نمی‌رسند.
خانه‌های گران به رونق نمی‌رسند

حسین عبده تبریزی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی اظهار داشت: بازار مسکن و ساختمان وارد یک مرحله و دوره جدیدی شده است و در حال حاضر به دلیل کاهش مهاجرت و کاهش رشد خانوار و جمعیت نیاز به مسکن، نسبت به میزانی که در گذشته وجود داشت، دیگر احساس نمی شود.وی ادامه داد: سالانه نزدیک به 650 هزار ازدواج در سطح کشور انجام می شود که  این رقم متاسفانه رو به کاهش است. البته طلاق هم تقاضا در بازار مسکن را افزایش می دهد به طوری که هر چهار طلاق یک تقاضای جدید در بازارایجاد می کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با بیان اینکه در حال حاضر تقاضاهایی در بازار ایجاد می‌شود که تقاضا برای واحدهای ارزان قیمت است، گفت: مردم به دنبال واحدهای کوچک  و ارزان قیمت هستند که بتوانند با کمک بانک مسکن خانه مورد نظر خود را خریداری کنند. در واقع  در حال حاضر برای خانه اولی ها یا در بافت فرسوده و یا در حوزه بد مسکن ها تقاضا برای مسکن در بازار وجود دارد.  عبده تبریزی با اشاره به رکود موجود در بازار خانه های لوکس، ادامه داد:  به طور قطع خانه های گران قیمتی که  در سال های گذشته ساخته شده مدت ها خالی باقی  خواهد ماند. تعداد قابل توجهی واحد مسکونی و تجاری گران قیمت وجود دارد که مشتری ندارند و در حوزه  بازار واحدهای لوکس  رونق وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: امسال  واحدهای اداری  و مسکونی کوچک به رونق می رسند.مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی همچنین درباره افزایش اجاره نشینی در کشور اظهار داشت : با توجه به اینکه عرضه مسکن در بازار افزایش یافته اینکه اجاره نشینی هم افزایش یابد، یک اتفاق منفی در بازار مسکن است .   عبده تبریزی افزود: به رغم اینکه تورم وجود داشته و مسکن هم  یک سپر تورمی بوده و  مردم هم قصد خرید مسکن را دارند اما  نتوانستند مسکن مورد نیاز خود را  بخرند معنی این رفتار در بازار این است که  که توزیع ثروت در کشور انجام نشده است و نتوانستیم بازار رهن و بازار وام های بلند مدت را توسعه دهیم که این  یک اتفاق منفی در بازار است.