کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گرمای فراگیر و شدید در راه است

8 مرداد 1396 ساعت 15:33

گروه جامعه: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان تهران از در پیش بودن گرمای فراگیر و سنگین طی روزهای آینده در کشور خبر داد و بر لزوم صرفه‌جویی بهینه و منطقی مصرف انرژی برق در جامعه تاکید کرد.


غلامرضا خوش‌خلق ضمن اشاره به این جمله که کشور سال گذشته و امسال گرمای زودرس و سنگینی را تجربه کرده است، افزود: با توجه به گرمای فراگیر و سنگین پیشروی کشور می طلبد مردم در مصرف برق همکاری لازم را داشته تا همگان به سلامت از این گردنه عبور کنند. وی در ادامه با بیان اینکه 20 درصد از مجموع شبکه برق و 25 درصد مشترکان کشور درحوزه برق منطقه تهران قرار دارند، اظهارداشت: نقش مردم این استان در حفظ پایداری شبکه و جلوگیری از قطعی برق بسیار حساس و قابل توجه است.


مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به این جمله که پیک مصرف برق در 20 تیر ماه سال جاری در استان از مرز 10 هزار و 91 مگاوات گذشت، گفت: سال گذشته پیک مصرف 9 هزار و 550 مگاوات بوده است. وی با بیان اینکه امسال مصرف برق در استان تهران شش درصد رشد داشته است، افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و همکاری تمامی آحاد مردم به یقین از گرمای شدید در فصل تابستان به سلامت عبور و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

خوش خلق همچنین ضمن تاکید بر صرفه جویی منطقی از انرژی برق از تمامی آحاد مردم خواست همه روزه از ساعت 12 تا 16 (پیک روز) از تجهیزات پر مصرف برقی کمتر یا حدالمقدور استفاده نکنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود ظرفیت واحدهای نیروگاهی برق در منطقه تهران را 12 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: در حال حاضرمیزان برق مصرفی در این استان 10 هزار مگاوات است. مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان تهران در ادامه ظرفیت تولید شبکه برق سراسری را 77 هزار مگاوات عنوان کرد و افزود: پیک مصرف این شبکه در 20 تیر ماه سال جاری نیز 55 هزار و 400 مگاوات بوده است.


کد مطلب: 134317

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134317/گرمای-فراگیر-شدید-راه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir