کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تئاترشهر آبروی تئاتر است

حصار کشیدن دردی را دوا نمی‌کند

9 مرداد 1396 ساعت 10:15

گروه فرهنگی: هادی مرزبان با تاکید بر اینکه تئاترشهر آبروی تئاتر این شهر است، گفت: تئاتر شهر که به گونه‌ای آبروی تئاتر این شهر هست می‌توانست درون‌اش هم برای کسانی که به آنجا رفت آمد می‌کنند جایگاهی آبرومند باشد.


این کارگردان تئاتر در گفتگو با ایسنا درباره‌ی وضع نامناسب و غیرفرهنگی اطراف تئاتر شهر و همچنین حضور افراد بی‌ارتباط به آن مکان فرهنگی، بیان کرد: آدم‌هایی که در این مکان رفت و آمد دارند و به قولی مجبوراند به خاطر تئاترشهر و سالن‌های اجرا یا تمرین بیایند، یک سری آدم های فرهنگی و خاص هستند ولی متاسفانه وقتی کسی وارد این محدوده می‌شود، با فرهنگ‌های متفاوت و عجیب و غریبی روبرو می‌شود.وی در ادامه افزود: نمی‌خواهم از نظر فرهنگی بین آدم‌ها فرق بگذارم و یا به گروهی توهین کنم، ولی بعضی فرهنگ‌ها به هم نمی‌خورند و در کنار هم بودنشان مشکل ایجاد می‌کند.
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه شخصیت‌های هنری و فرهنگی هم وقتی می‌خواهند به این مکان بیایند، برای رفت وآمد دل‌چرکین هستند، گفت: یک خانم وقتی می‌خواهد در این محدوده عبور و مرور داشته باشد، ممکن است برایش مشکل ایجاد شود و حتی برای آقایان هم می‌تواند مشکل ایجاد شود. برای خودم اتفاقات زیادی در این رفت و آمدها افتاده است اما چون مردم ما را می‌شناسند اندکی محترمانه تر برخورد می‌کنند ولی به هر حال فرقی ندارد، مزاحمت، مزاحمت است.
او با اشاره به اینکه مسئولان و سیاست‌گذاران در حوزه فرهنگ و هنر باید در زمینه سامان بخشیدن به فضای اطراف تئاتر شهر برنامه‌ریزی کنند، بیان کرد: امیدوارم مسئولین و سیاست گذاران هنر و شهرسازی مملکت کاری دراین زمینه انجام دهند، زیرا من به عنوان فردی فرهنگی قدرتی از خودم ندارم و آن‌ها باید فکری کنند و قدم کوچکی برای فرهنگیان این مملکت بردارند که حداقل، مکانی امن برای رفت و آمد داشته باشند. گویی بخش فرهنگی برای سیاست گذاران کلان این مملکت مثل بچه‌ی ناتنی می‌ماند.
هادی مرزبان، بابیان اینکه حصار کشیدن به دور تئاتر شهر نمی‌تواند تاثیری در اوضاع غیرفرهنگی پارک دانشجو داشته باشد، به طنز گفت: اتفاقا این حصار کشیدن به دور تئاتر شهر یا پارک دانشجو باعث می‌شود بزهکاران و افراد بی‌ارتباط به این مکان فرهنگی درامنیت بیشتری هم باشند! مهم این است که مسئولین بتوانند از تجمع این جور آدم‌ها در این مکان جلوگیری کنند و نه اینکه دنبال چنین راه حل هایی باشند.
این کارگران تئاتر با اشاره به این که بنای تئاتر شهر درون پارک قرار گرفته است، بیان کرد: آنجا یک پارک است و مردم باید بتوانند راحت و با آرامش رفت و آمد کنند، تنها حصار کشیدن دردی را دوا نمی‌کند. حصار داشته باشد یا نداشته باشد چه فرقی می‌کند وقتی آدم های مختلفی در آن محدوده حضور دارند که برای کسانی که مجبور به رفت و آمد در این مکان هستند، آزار دهنده‌اند.
کارگردان تئاتر "بنگاه تئاترال" که این روزها در تماشاخانه سنگلج در حال اجرا است و احتمالا تا اوایل شهریور ماه به اجرا خود ادامه می‌دهد، در پاسخ به این سوال که  چرا تئاترشان را در تئاتر شهر اجرا نکردند، گفت: از سال گذشته  طی دعوت بنیاد رودکی و نشستی که با نماینده آنها داشتم قرار بود، در نمایش در تالار وحدت به روی صحنه برود  که با خلف وعده مدیر عامل بنیاد رودکی و پیشنهاد اجرای ٢٠شب در خرداد ماه، از اجرا در انجا منصرف شدم و فکر کردم کدام سالن بهتر است و امکانات اجرای این نمایش را دارد به این نتیجه رسیدم که در سنگلج اجرا کنم و از ابتدا هم بنا نداشتیم در تئاتر شهر اجرا داشته باشیم.
وی با بیان اینکه "علی نصیریان نیز به عنوان نویسنده متن، تماشاخانه سنگلج را برای اجرای تئاتر ترجیح می‌دادند"، اضافه کرد: «بنگاه تاترال» را اقای نصیریان ٤٣ سال پیش نوشتند و کارگردانی کردند، البته اجرای ما تفاوت‌هایی هم دارد یعنی ضمن وفاداری به متن، مسایل روز جامعه را در آن اورده‌ایم.
هادی مرزبان با اشاره به اینکه استقبال از تئاتر "بنگاه تئاترال" بی نظیر بوده است، بیان کرد: خوشبختانه استقبال از نمایش بی نظیر بوده، به طوریکه تا ١٦ مرداد تمام بلیت‌ها پیش فروش شده و تا اخر مرداد فقط تعدادی صندلی در بالکن خالی هست و این جای خوشحالی است که مردم رو به تئاتر آورده‌اند.


کد مطلب: 134344

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134344/حصار-کشیدن-دردی-دوا-نمی-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir