به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۱۳۴۳۴۹

گزارش دختران موسوی از وضعیت والدین خود

گزارش دختران موسوی از وضعیت والدین خود
گروه سیاسی_رسانه‌ها: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: زهرا و نرگس موسوی درباره آخرین خبرها از وضعیت سلامتی پدر و مادر خود سخن گفتند. زهرا موسوی  اظهار کرد: آنچه که درباره محصورین می‌توانم بگویم این است که آنها کاملا سالم بودند که حصر برای آنها شکل گرفت و ما نیز آنها را کاملا سالم می‌خواهیم تا در آغوش ملت باشند، درحالی که در دوران حصر انواع و اقسام بیماری برای آنها پدید آمد به گونه‌ای که آقای موسوی الان دچار بیماری‌های قلبی و ناراحتی‌های استخوانی شدند و مادرم نیز دچار مشکلات جسمی متعدد شدند.وی درباره وضعیت روحی پدر و مادر هم گفت: اگرچه جسم آنها در حصر است اما روح آنها در میان ملت است و آنها در ملاقات‌ها همواره سخن از مردم دارند و حصر خود را نیز برای جلوگیری از بروز هیچ گزندی برای مردم، تحمل می‌کنند.
موسوی گفت: پایه و اصل وجود و حیات سیاسی این محصورین عزیز که سال‌ها هم روی آن تاکید کردند، امید و اتحاد ملت ایران است که همواره در صحبت‌ها و ملاقات‌هایی که با پدر و مادر داریم، روی آن تاکید می‌کنند. این گونه دلسوزی برای وحدت ملی سخنان ارزشمندی است که گاهی برای ما بسیار سنگین می‌شود که چگونه چنین چیزی ازسوی یک انسانی ممکن می‌شود که در سخت‌ترین شرایط زندگی هم به وحدت و یکپارچگی ملت، کشور و اعتقادات خود پافشاری کنند.وی افزود: علاقمندی مهندس موسوی به مردم کاملا از روی اعتقاد و ایمان است. ممکن است از مردم سخن گفتن برخی افراد تنها شعار باشد اما برای محصورین ما براساس باوری دیرینه است که توجه به مردم و به‌ویژه اقشار مستضعف و محروم کلیدواژه حیات سیاسی و اجتماعی آنها از قدیم بوده و هنوز هم هست. آنها مدام نگران سرنوشت مردم، مسائل بین‌المللی و آینده کشور هستند به گونه‌ای که چنین حسی نسبت به مردم را تنها نزد یک پدر و مادر نسبت به فرزند خود می‌توان سراغ گرفت.
وی با قدردانی از تلاش‌های دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان برای پیگیری مداوم سلامت محصورین گفت: کمک‌های آقای وزیر هم مستلزم این است که اخباری از وضعیت سلامتی پدر و مادر به ما برسد. اگرچه رسیدن خبرهای ما به ایشان هم شامل محدودیت‌های موجود در کشور می‌شود.زهرا موسوی گفت: علاوه بر مشغله فراوان دکتر هاشمی برای رسیدگی به سایر مشکلات بهداشتی و درمانی در کشور، مشکل دیگر به دایره اختیارات وزیر بهداشت در مسایل خاص امنیتی هم بازمی‌گردد که دست ایشان را هم می‌بندد و همه این موانع و سختی‌ها سبب نگرانی ما در تضمین سلامتی پدر و مادر شده است.
وی درباره طرح شایعه برای رفع حصر هم گفت: بدتر از شایعه رفع حصر، شایعه‌سازی ناجوانمردانه‌ای است که درباره فوت ایشان مطرح می‌کنند که ما باید با آشفتگی در به در مساله را پیگیری کنیم و شرایط موجود حاکی از عدم ارتباط صحیح میان خانواده و محصورین است که سبب بروز شایعه می‌شود.وی همچنین از بروز ناراحتی قلبی جدید برای مهدی کروبی در روز یکشنبه سخن گفت و افزود: چنین مشکلی که برای پدر من هم رخ داده بود، امکانات فوری برای او وجود نداشت که شرایط فوق سبب افزایش نگرانی ما ‌شد درحالی که مسئولان موظف هستند برای تضمین سلامت آنها پزشک متعهد را در نزدیک‌ترین نقطه به آنها مستقر کنند و مشکل ما همین نکته است که مامورین حصر به میل خود خبرهای مربوط به سلامتی پدر و مادر و آقای کروبی را به خارج از محل حصر منتقل می‌کنند و این رفتار برای سلامت بیمار و زندانی ما خطرناک است.
نرگس موسوی نیز در این زمینه گفت: پزشک مامور برای درمان سرگیجه پدر داروی بسیار معمولی تجویز کرد که پس از مصرف آن دارو، پدر بی‌حال می‌شدند و به دلیل ضعف در پیگیری اساسی روند درمان، حتی سرگیجه‌های پدر دوباره برگشت که نشان می‌دهد پیگیری‌ها مربوط به سلامت پدر و مادر جدی نیست.وی گفت: علاوه بر سلامتی جسمی، مشکل نقاشی‌های آقای مهندس میرحسین موسوی هم برای ما و هم برای ایشان مایه نگرانی شده است. نقاشی‌هایی که پدر در دوران حصر کشیدند ماموران اجازه خروج از محل حصر نمی‌دهند که نگهداری نامناسب، منجر به نابودی این آثار گرانقدر می‌شود و ماموران در پاسخ به انتقادات ما مدعی می‌شوند خروج این آثار در پروتکل‌های ما وجود ندارد!
نرگس موسوی افزود: نگرانی دیگر ما سلامت محیط زندگی پدر و مادر هم هست، چون خانه بسیار قدیمی و فرسوده است. خانه‌ای که به دلیل قدمت 100 ساله و عدم تعمیر و نگهداری هر لحظه احتمال ریزش دارد، اگرچه فکر نمی‌کنم اصلا قابل تعمیر هم باشد. به همین دلیل علاوه بر اصل خانه، ما اصلا سلامت محیط خانه را به دلیل تغییرات امنیتی و بستن منافذ راه‌پله‌ها نمی‌توانیم تایید کنیم.وی با توجه به شرایط جسمی میرحسین موسوی بعد از یک عمل آنژیوگرافی و جراحی چشم گفت: در چنین شرایطی سرگیجه و افت فشار می‌تواند توامان خطرات جدی برای پدر به دنبال داشته باشد.
وی گفت: ضعف نظارت بر سلامت پدر و مادر به حدی است که خودشان با دستگاه فشار خون خانگی فشارخون را رصد می‌کنند، درحالی که این کار در حیطه وظایف پزشکی متخصص است تا مسایل درمان و جلوگیری از خطرات بدون فوت وقت انجام شود.نرگس موسوی گفت: ما هفته‌ای یک بار با پدر و مادر ملاقات داریم و پس از آن هیچ گونه تماس تلفنی هم در طول هفته وجود ندارد.