به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۳۴۴۹۹

سرنوشت نامعلوم فیلم تازه شان پن

گروه فرهنگی: مل گیبسن از تهیه‌کننده فیلم جدیدش به اتهام عدم پایبندی به تعهدات قراردادی پروژه «پرفسور و دیوانه» و همچنین در پیش گرفتن رفتارهای شیادانه شکایت کرد.
به گزارش آی سینما،درست یک سال پیش، اعلام شد گیبسن قصد دارد بعد از دو دهه بالاخره این پروژه اقتباسی را مقابل دوربین ببرد اما اکنون به دلیل اختلافات جدی با بروس دیوی شریک تهیه‌کننده او به نظر می‌رسد سرنوشت اکران این فیلم با مانع جدی روبه‌رو شده است.
 
سرنوشت نامعلوم فیلم مشترک مل گیبسن و شان پن

سال 1998، کارگردان برنده اسکار امتیاز اقتباس سینمایی از کتاب سایمن وینچستر را خریداری کرد و طبق اخباری که سال گذشته منتشر شد بنا بود نویسندگی و کارگردانی این پروژه به فرهاد صفی‌نیا فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده ایرانی مقیم امریکا محول شود. اولین همکاری مشترک صفی‌نیا و گیبسن به زمان نگارش فیملنامه «آخرالزمان/ آپوکالیپتو» (2006) برمی‌گردد. صفی نیا همچنین نویسندگی سریال تلویزیونی «رییس» (Boss) را در کارنامه دارد که در قالب دو فصل از شبکه «استارز/ Starz» روی آنتن رفت.دو سال پیش، کمپانی «ولتیج پیکچرز» سرمایه‌گذار فیلم‌هایی مانند «قفس رنج» و «باشگاه خریداران دالاس»، به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این پروژه با کمپانی فیلمسازی گیبسن قرارداد بست، اما ظاهرا بروس دیوی به عنوان تهیه‌کننده و نماینده این کمپانی در اجرای تعهدات خود از جمله تامین بودجه فیلم کوتاهی کرده است.

گیبسن همچنین در بخشی از شکایت خود توضیح می‌دهد کمپانی ولتیج نسخه‌ای از فیلم را که مورد تایید او نبوده در بازار فیلم کن برای خریداران و پخش‌کنندگان احتمالی به نمایش گذاشته است. داستان فیلم روایتگر تاریخچه شکل‌گیری فرهنگ واژگان آکسفورد است و دنیای جنون‌آمیز دو مرد نابغه و وسواسی را به تصویر می‌کشد که مسیر تاریخ ادبیات را تغییر دادند.گیبسن و شان پن نقش دو شخصیت اصلی «پرفسور و دیوانه» را ایفا کرده‌اند. گیبسن در نقش پرفسور جیمز موری ظاهر شده، کسی که در سال 1857 تالیف لغت‌نامه آکسفورد یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های تاریخ ادبیات را آغاز کرد. پن هم در نقش دکتر دبلیو. سی. ماینر مقابل دوربین رفته است؛ او در شرایطی که به خاطر ابتلا به جنون در تیمارستانی بستری بود، بیش از 10 هزار مدخل را در لغت‌نامه آکسفورد به ثبت رساند.