به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۳ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۱۳۴۵۶۶
هفته دوم لیگ برتر فوتبال؛

دومین پیروزی پرسپولیس رقم خورد

گروه ورزشي: تیم فوتبال پرسپولیس که در نخستین دیدار خود برابر فولاد خوزستان به برتری ر سیده بود در دومین بازی شاگردان یحیی گل‌محمدی را شکست داد تا تراکتور روی «صفر» بماند.
دومین پیروزی پرسپولیس رقم خورد
هفته دوم رقابت‌های فوتبال هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ امروز با دیدار تیم های تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه یادگام امام تبریز آغاز شد که این بازی با پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس به پایان رسید. گادوین منشا (۱۵) و کمال کامیابی نیا(۶۷) برا پرسپولیس و فرزاد حاتمی (۴۱) برای تراکتورسازی گل زدند. شروع این بازی برخلاف روال معمول با برتری و حملات تیم مهمان همراه بود و شاگردان برانکو فشار زیادی را روی دروازه میزبان وارد کردند تا بتوانند به گل برسند. این برتری تا دقیقه ۱۵ ادامه داشت که در این دقیقه پرسپولیس که در این دیدار سفیدپوش بود صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که گادوین منشا این ضربه را وارد  دروازه حریف کرد.
 
پس از این گل تراکتوری ها که با حمایت خوب هوادانشان به دنبال جبران بودند صاحب دو موقعیت خوب شدند اما نتوانستند بازی را به تساوی بکشانند. در دقیقه ۲۹ محمد ابراهیمی بهترین فرصت تراکتورسازی را از دست داد و در محوطه شش قدم توپ را به بدن مدافع حریف کوبید. در دقایق پایانی نیمه اول سرعت بازی افزایش یافت که ثمره آن اشتباه شجاع حلیل زاده در دقیقه ۴۱ بود که توپ را به فرزاد حاتمی رساند و این بازیکن هم با ضربه ای محکم دروازه بیرانوند را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود. در دقیقه ۴۳ پرسپولیس می توانست توسط فرشاد احمدزاده به گل دوم برسد اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم اما با بازی متعادل دو تیم آغاز شد و سرخپوشان تبریزی در تلاش بودند تا از امتیاز میزبانی بهترین استفاده را ببرند اما این تیم در خط حمله زهر لازم را نداشت و نتوانست از موقعیت هایی که ایجاد می شد بهره ببرد. کمال کامیابی نیا که از ابتدا روی نیمکت نشسته بود در اواسط نیمه دوم وارد زمین شد و جای گادوین منشا را گرفت. این بازیکن در دقیقه ۶۷ و لحظاتی پس از حضورش در زمین از درون محوطه جریمه و با ضربه ای دقیقه گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. در دقیقه ۸۸ تراکتورسازی فرصت بسیار مناسبی برای به تساوی کشاندن بازی پیدا کرد اما در شرایطی که مهاجم تراکتور با ضربه سر قصد باز کردن دروازه سرخپوشان را داشت، علیرضا بیرانوند با واکنشی تماشایی اجازه باز شدن دروازه اش را نداد. تیم فوتبال پرسپولیس با این پیروزی ۶ امتیازی شد و تراکتورسازی که در بازی اول یک بر صفر مغلوب استقلال خوزستان شده بود همچنان روی عدد صفر ماند و بدون امتیاز در رده های پایین جدول ایستاد.

توقف فولاد خوزستان برابر نفت تهران
دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و نفت تهران در هفته دوم رقابت های لیگ برتر با تساوی به پایان رسید.
در ادامه روز نخست از هفته دوم رقابت های فوتبال هفدهمین دوره لیگ برتر شامگاه امروز پنجشنبه تیم های فوتبال فولاد خوزستان و نفت  تهران در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم ر فتند که این بازی با تساوی یک به یک به پایان رسید. در این بازی که با استقبال سرد هواداران خوزستانی مواجه شده بود، دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به رختکن رفتند اما در نیمه دوم این فولاد بود که توانست در دقیقه ۷۹ توسط یوسف کی شمس به گل برتری دست پیدا کند اما در دقایق پایانی نفت تهران بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۸۴ این بازی عیسي آل کثیر مهاجم خوزستاني نفت، موفق شد دروازه فولاد را باز کند تا کار دو تیم به تساوی بکشد و هر کدام به کسب یک امتیاز از این دیدار قناعت کنند.

برد شیرین برای شاگردان دایی
دیدار تیم های فوتبال سایپا و صنعت نفت آبادان در هفته دوم رقابت های لیگ برتر با برتری شاگردان علی دایی به پایان رسید.در ادامه رقابت های روز اول از هفته دوم هفدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر شامگاه امروز پنجشنبه تیم های سایپا و صنعت نفت در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۳ به ۲ نارنجی پوشان به پایان رسید. حامد شیری(۱۹)، علی قلی زاده(۳۹) و حامد سلیمانی(۹۳) برای سایپا و حسین بغلانی(۳۲) و لوسیانور پریرا(۶۶) برای صنعت نفت گل زدند.
تیم فوتبال صنعت نفت که توانسته بود در دیدار اول خود برابر استقلال تهران به برتری برسد در این بازی با وجود اینکه مهمان بود اما از حمایت هواداران بیشتری برخوردار بود و بازی پایاپایی را برای شاگردان علی دایی به نمایش گذاشت. تیم فوتبال سایپا که در دیدار اول خود به تساوی رسیده بود در دقیقه ۹۳ این بازی توانست به سه امتیاز خانگی دست پیدا کند تا با چهار امتیاز وضعیت قابل قبولی در جدول داشته باشد. صنعت نفت هم هر چند در بازی اول استقلال را برده بود اما در دومین بازی بدون امتیاز ماند.

دومین شکست سپیدرود رقم خورد
دیدار تیم های فوتبال سپیدرود رشت و سیاه جامگان مشهد با پیروزی شاگردان اکبر میثاقیان به پایان رسید.
 آخرین دیدار از روز نخست هفته دوم هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر که از ساعت ۲۱ بین تیم های سپیدرود رشت و سیاه جامگان مشهد در ورزشگاه شهید عضدی رشت آغاز شده بود با برتری ۲ بر یک تیم مشهدی به پایان رسید. در این دیدار که با استقبال خوب تماشاگران حامی تیم سپیدرود همراه بود شاگردان اکبر میثاقیان در دقیقه ۱۴ توسط کیوان امرایی به گل برتری دست پیدا کردند و توانستند دقایق طولانی از این گل مراقبت کنند. در نیمه دوم بازهم این تیم سپیدرود بود که تلاش زیادی کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند اما در دقیقه ۷۹ پیام ملکیان با شوتی زیبا و دیدنی گل دوم تیم مشهدی را به ثمر رساند. با این حال سپیدرود ناامید نشد و در دقیقه ۸۲ صاحب یک ضربه پنالتی شد که سهیل حق شناس این ضربه را به گل تبدیل کرد تا اختلاف به حداقل برسد.