کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز به کار مجلس موسسان ونزوئلا

14 مرداد 1396 ساعت 11:30

گروه بین الملل: مجلس موسسان ونزوئلا با وجود اعتراض‌های داخلی و خارجی و کشته شدن ده‌ها تن در جریان تظاهرات ضد دولتی چند ماه گذشته آغاز به کار کرد. وظیفه این نهاد قانونگذاری جنجالی که رقیب کنگره ملی است، بازنویسی قانون اساسی عنوان شده است.


به گزارش ایسنا، این نهاد تازه تاسیس که بسیاری آن را بستری برای دیکتاتوری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا خوانده‌اند قدرت تغییر قانون اساسی و انحلال پارلمان را دارد. نیکولاس مادورو قویا معتقد است که اضافه شدن مجلس موسسان به نظام حکومتداری کشورش به ناآرامی‌های گسترده چند ماه گذشته پایان خواهد داد. این در حالی است که مخالفان او می‌گویند این نهاد تازه دستاویزی است برای او که در پی افزایش اختیارات خود و کسب قدرت بیشتر است.
اعتراض‌ها به تاسیس این مجلس حتی فراتر از مسایل داخلی ونزوئلا رفته و روز جمعه واتیکان با محکوم کردن این اقدام خواستار انحلال آن شد. با این وجود، روز جمعه هزارن تن از هواداران دولت در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا به خیابان‌ها آمدند و با در دست گرفتن پرچم کشورشان، در مسیر ورود اعضای مجلس موسسان مستقر شدند و به آنها خوشامد گفتند. بسیاری از این افراد روز جمعه با در دست گرفتن عکس‌هایی از هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا و سیمون بولیوار، یکی از رهبران اصلی جنبش استقلال‌طلبانه ونزوئلا و آمریکای جنوبی، به خیابان آمدند.همزمان، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در حالی که همسر و پسرش او را همراهی می‌کردند در کنار ۵۴۵ عضو مجلس موسسان مراسم آغاز به کار را برگزار کرد.دلسی رودریگز، وزیر خارجه سابق ونزوئلا و از یاران اصلی مادورو، ریاست مجلس موسسان را بر عهده گرفته است. او در سخنرانی افتتاحیه خود معترضان و مخالفان داخلی دولت را "فاشیست" خواند و دولت‌های خارجی را هم به دخالت در امور ونزوئلا متهم کرد.


کد مطلب: 134612

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/134612/آغاز-کار-مجلس-موسسان-ونزوئلا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir