به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۱۳۴۶۳۰
سهم «صفر» استقلال از هفته پرگل

گزارش آماری از هفته دوم لیگ برتر

گروه ورزشي: هفته دوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر درحالی به پایان رسید که سه تیم هنوز نتوانسته‌اند امتیازی کسب کنند، استقلال هم که قرار بود «رویایی» شود هنوز گلی نزده است!
گزارش آماری از هفته دوم لیگ برتر
به گزارش مهر، لیگ برتر هفته دوم خود را هم پشت سر گذاشت و رفته رفته تیم‌های حاضر در این مسابقات نمای کامل این فصل خود را به نمایش می‌گذارند. تیم شگفتی ساز پارس جنوبی جم که با یک نتیجه عجیب در هفته نخست به صدر جدول رسید، در هفته دوم هم موفقیت خود را تکرار کرد تا صدرنشینی خود را در این مسابقات تداوم بخشد. 
* تبریز، شهر بدون امتیاز
هفته دوم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که دو تیم تبریزی هر دو دیدارشان را با شکست پشت سر گذاشتند تا دست شهر تبریز و نماینده‌هایش در پایان هفته دوم از امتیاز تهی  مانده باشد. دو تیم تبریزی تراکتورسازی و گسترش در کنار سپیدرود رشت تنها تیم‌هایی هستند که در دو هفته گذشته بازی های خود را با شکست پشت سر گذاشته‌اند.
* تازه واردها در نقطه مقابل هم
دو تیم تازه لیگ برتری شده پارس جم و سپیدرود در پایان هفته دوم درست در نقطه مقابل هم قرار گرفته‌اند. در حالی که سپیدرود یکی از سه تیم بدون امتیاز جدول است و هر دو دیدار خود را در خانه و خارج از خانه با شکست پشت سر گذاشته است، پارس جم دیگر تیمی که از به تازگی از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در کنار پرسپولیس تنها تیم های ۶ امتیازی مسابقات هستند.
* پدیده، پدیده هفته دوم شد
بی تردید بهترین نتیجه در هفته دوم مسابقات را تیم فوتبال پدیده مشهد گرفت. شاگردان مهاجری نه تنها تیم پر مهره و مدعی سپاهان را شکست دادند، بلکه این تیم را گلباران کرده و با ۴ گل از مشهد به اصفهان بدرقه کردند. پدیده بی‌تردید با این نتیجه پدیده هفته دوم مسابقات لیگ برتر بود.
* متوسط بیشتر از ۳ گل در هر بازی
هفته دوم لیگ برتر با رد و بدل شدن ۲۵ گل به پایان رسید که با توجه به رد و بدل شدن این تعداد گل در تنها ۸ مسابقه، می‌بینیم که متوسط رد و بدل شدن گل در هر بازی از عدد ۳ عبور کرده است و این نشان می‌دهد که هفته‌ای پرگل را پشت سر گذاشتیم.
در این هفته دو دیدار  پارس جم مقابل پیکان و سایپا مقابل صنعت نفت با تبادل ۵ گل پرگل ترین دیدار هفته بود و دیدار استقلال‌های تهران و خوزستان که تنها بازی بدون رد و بدل شدن گل بود متقابل کم گل ترین بازی هفته بود. بعد از این بازی نیز دیدار دو تیم نفت و فولاد که با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید دومین دیدار کم گل هفته بود.
* تنها دو بازی مساوی شد
در ۸ بازی که طی پنجشنبه و جمعه برگزار شد، تنها دو دیدار استقلال مقابل استقلال خوزستان و فولاد مقابل نفت با نتیجه مساوی به پایان رسید و ۶ دیدار دیگر برنده و بازنده داشت. 
* پرسپولیس و سیاه جامگان برندگان خارج از خانه
دو تیم پرسپولیس و سیاه جامگان تیم‌هایی بودند که میزبانان خود (تراکتورسازی و سپیدرود) را شکست دادند تا تنها تیم های برنده در خانه حریف باشند. در مقابل نیز سپیدرود و تراکتورسازی تنها تیم های بازنده در خانه خود بودند.
* استقلال تنها تیم بدون گل زده
شاگردان علیرضا منصوریان در این هفته هم گل نزدند و دقایق دور از گلزنی شان را به ۱۸۰ رساندند تا تنها تیم لیگ برتری باشند که هنوز پای هیچ یک از بازیکنان شان به گل باز نشده است. البته استقلالی‌ها مدعی هستند که دو پنالتی آنها در دیدار مقابل استقلال خوزستان گم شد وگرنه دوری آنها از گل اینقدر هم طولانی نمی‌شد.
* اولین کلین شیت رحمتی
گرچه استقلال به نتیجه‌ای امیدوار کننده مقابل استقلال خوزستان نرسید و در یک دیدار خانگی برابر حریف همنام خوزستانی‌اش متوقف شد، اما نکته مثبت این دیدار این بود که مهدی رحمتی سنگربان آبی پوشان اولین کلین شیت خود در سال ۹۶ در لیگ برتر را انجام داد. 
* زودهنگام ترین و دیرهنگام ترین گل هفته
زودهنگام ترین گل هفته را رضا مرادمند بازیکن تیم پدیده در دقیقه اول بازی مقابل سپاهان به ثمر رساند و پایه گذار پیروزی پرگل این تیم برابر سپاهان در دقیقه یک شد و دیرهنگام ترین گل این هفته نیز حجت حق وردی بازیکن تیم پیکان در دقیقه ۹۰ وارد دروازه تیم پارس جنوبی جم کرد. 
* قوی ترین و ضعیف ترین حممله و دفاع
تیم فوتبال پارس جنوبی جم با ۷ گل زده در پایان هفته دوم دارای قوی ترین خط حمله لیگ برتر است و پدیده و ذوب آهن هر یک با ۵ گل پس از این تیم در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. استقلال تهران هم بدون گل زده دارای ضعیف ترین خط حمله در پایان هفته دوم است و بعد از آن نیز تیم‌های گسترش، تراکتور سازی، سپاهان، فولاد و استقلال خوزستان هر یک با یک گل زده در رده‌های بعدی قرار دارند.
تیم استقلال خوزستان بدون گل خورده قوی ترین خط دفاعی این مسابقات را داشته است و در مقابل این تیم گسترش فولاد تبریز با ۷ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را دارد. بعد از گسترش فولاد هم سپاهان با ۵ گل خورده دومین خط دفاعی ضعیف را به خود اختصاص داده است.  

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر
یازده بازیکن برتر این هفته لیگ از دل بازیهایی پرگل و جذاب بیرون آمده اند . مسابقاتی که امیدوار به ادامه آنها در همین سطح از هیجان هستیم. به گزارش "ورزش سه" ، خوبهای دومین گام لیگ با شیوه 3-1-4-2 پیش روی شما قراردارند: 
 
دروازه بان 
علیرضا بیرانوند(پرسپولیس):
بعد از عبور شوت محکم فرزاد حاتمی بازهم بحث برسر این بود که گلر ملی پوش پرسپولیس، شوت خور و نامطمئن است اما هرچه بازی به سمت آخر رفت ، همان بیرانوند مورد انتظار بیشتر به چشم آمد . گلری که با سیو ها و خروج های مطمئن سه امتیاز بازی را برای تیمش نگه داشت . جذاب ترین کار بیرانوند در بازی مقابل تراکتور سیو عابدزاده ای او در دقایق پایانی مقابل ضربه سر فرزاد حاتمی بود . 
 

 
مدافعان 
محمدحسین مرادمند(پدیده):
سرنوشت سپاهان به این جوان مستعد و خوش قامت گره خورده ؛بازیکنی که از معدود لژیونرهای این تیم اصفهانی است و البته همیشه در بازی مقابل سپاهان ثابت می کند از دست دادن اش اشتباه بوده است . مرادمند دیروز در بازی مقابل تیم سابق اش در همان ابتدای بازی توپی را که با اشتباه جانشینانش نصیبش شده بود در دقیقه 1 وارد دروازه سپاهان کرد تا آغاز گر برد بزرگ پدیده مقابل قهرمان سابق لیگ باشد . 
 

موسی کولیبالی(استقلال خوزستان) :
بازیکن وفادار عبدالله ویسی این فصل هم کنار و عصای دست مربی جنوبی تیمی است که در دو بازی اول بالاتر از حد انتظار نتیجه گرفته و در جمع 4 امتیازی های لیگ است . تیمی که با خوش شانسی و البته درخشش گلر و دروازه بانش گلی دریافت نکرده است . کولیبالی در بازی پرفشار مقابل مهاجمان پرتعداد و متنوع استقلال نمایش خوبی داشت و اگرچه اشتباه هایی هم کرد اما در کل یکی از بهترین های زمین و هفته بود . 
 

وحید محمدزاده (ذوب آهن):
بازی مقابل گسترش برای وحید محمدزاده یک روز خوب را رقم زد؛ روزی که با گل زیبای او در نیمه دوم کامل شد . با اینحال اوج کار این دفاع دعوت شده به تیم کی روش ، بازی خونسرد و مطمئن و بی اشتباه او در خط دفاعی ذوب آهن بود . بازیکنی که در پایان مسابقه به واسطه عملکردش مورد تشویق کادر فنی ذوب قرار گرفت تا با روحیه لیگ را ادامه بدهد . 
 

 
 هافبک دفاعی:
کمال کامیابی نیا (پرسپولیس) :
کمال کامیابی نیا که از آخرین تقابل خود با تراکتورسازی خاطره خوشی در ذهن نداشت ، تنها ثانیه‌هایی بعد از اعتماد برانکو و ورود به میدان موفق شد از روی شگرد خود در شوتزنی دروازه گروسیان را باز کند. حضور کوتاه مدت کمال برای پرسپولیس بسیار اثربخش بود چراکه قبل از این تعویض خط میانی تراکتورسازی موفق شده بود از بی نظمی خط میانی استفاده کرده و با پاس‌های خود خط دفاعی این تیم را تحت فشار قرار دهد. اما با حضور مجدد کامیابی نیا پرسپولیس دوباره نبض بازی را در اختیار گرفت؛ این نمایشی امیدوارکننده برای کمال بود که احتمالا جایش را از ربیع خواه پس می گیرد. 
 

 
هافبک ها :
پیام ملکیان(سیاه جامگان) :
او با یک گل و یک پاس گل ستاره تیمش در بازی این هفته مقابل سپیدرود بود که ناباورانه به سود تیم مشهدی به اتمام رسید . ملکیان که فصل پیش از دسته های پایین تر توسط فرهاد کاظمی به سیاه جامگان آورده شده ، در بازی دوم یکی از زیباترین گل های هفته را به ثمر رساند . گلی از گوشه محوطه جریمه که زیرتاق دروازه سپیدرود نشست و برد شاگردان میثاقیان را قطعی کرد . 
 

علی قلی زاده (سایپا) : به جز یک گل زیبا، این هافبک تیم امید ایران با دوندگی بی امان یکی از بهترین های سایپا در بازی مقابل نفت آبادان بود که با گل دقیقه نود به برد نارنجی ها ختم شد . قلی زاده در این بازی یک گل خوشگل و تمیز زد و در طول بازی هم فوق العاده بود ، آنقدر که مطمئن باشیم با وجود نیمکت نشینی در بازی اول دیگر فیکس تیم دایی است . 
 

امید سینگ(پارس جم) :
شادی گل رونالدویی در شهر جم یعنی این بازیکن دورگه ایرانی – هندی مثل همه هم وطن های سبزه رو ، بازیگری را خوب می داند! امید که بازیکنی سریع و تکنیکی است ، شخصیت جالبی هم دارد و البته پایش که بیفتد گل ناز می زند، درست مثل گلی که دیروز وارد دروازه رحمان احمدی کرد . گلی که دقیقا سه امتیاز برای تیم تارتار ارزید . سینگ وینگر چپ تیم تارتار است و در این فصل به دنبال جبران ناکامی نسبی سال اول حضور در لیگ برتر است .
 

 
مهدی رجب زاده (ذوب آهن) :
یک گل و یک پاس گل از طرف یک بازیکن تعویضی که تازه 39 ساله هم باشد ، دیگر خیلی شاهکار است ، آنقدر که برویم اینستاگرام ذوب آهن ، آنجایی که برای مهدی نوشته اند : راز مانایی تو و لایک بزنیم به افتخار مهدی رجب که گل شماره 112 خود را در لیگ برتر به ثمر رساند . او در بازی مقابل گسترش ستاره دیرهنگام تیمش بود و اشتباه بازی قبل مقابل سیاه جامگان را تلافی کرد . 
 

 
مهاجمان :
محمد قاضی(پدیده):
مثل تمام سال های گذشته در کوچ به مشهد باز هم توانست به مرد اول خط حمله پدیده تبدیل شود. محمد قاضی با آن پای چپ استثنایی خود همچنین هوش بالایی که در فرصت سازی دارد این بار در مصاف با سپاهان موفق به گلزنی شد تا در جشن گلی که این تیم در ثامن به راه انداخته بود شریک باشد. قاضی علاوه بر این که نام خود را در میان گلزنان به ثبت رساند در طول 90 دقیقه نمایش دیدنی و تاثیرگذاری ارائه داد و روی 2 گل دیگر هم نقش به سزایی ایفا کرد.
 

 
ابراهیم صالحی (پارس جم):
یکی از خریدهای خوب تابستانی توسط پارسی ها قطعا این مهاجم بوشهری است. بازیکنی که دو فصل گذشته را به دلیل پشت سرگذاشتن دوران خدمت سربازی در فجرسپاسی گذرانده بود در بازگشت به لیگ برتر پیراهن جمی ها را پوشیده و بعد از بازی خوب در هفته نخست در تبریز، این بار هنرهای خود را مقابل دیدگان طرفداران جم در اولین میزبانی لیگ برتر به نمایش گذاشت و با زدن یک گل و ساختن یک گل دیگر مرد اول پارسی ها در خط حمله معرفی شد.
 

 
 پدیده هفته: مهدی قائدی 
به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر از لحظه ای که وارد زمین شود سوار بر موج احساسی حاکم بر ورزشگاه و نمایش آبی ها توانست با حرکات سرعتی و تکنیکی که ذات فوتبال بوشهری هاست به امید اصلی حاضران برای خروج از بن بست تبدیل شود. باشوی کوچک در اولین تجربه حضور در ورزشگاه آزادی توانست دل تمام طرفداران و فوتبالدوستان از ورود یک پدیده جدید به فوتبال ایران و استقلال را ببرد، بازیکنی که اگر اسیر حاشیه های کاذب نشود و با همین روند به پیشرفت خود ادامه دهد قطعا می تواند نام و آوازه خوبی برای خود رقم بزند و سر از تیم های بزرگ خارجی در بیاورد.