به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۱۵ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۱۳۴۶۸۷

واكنش شورای نگهبان به ادعای الهام

گروه سیاسی: یك عضو حقوقدان شورای نگهبان، با اشاره به اظهارات غلامحسین الهام درباره مخدوش بودن جلسه تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری عنوان کرد: من دقیقا از اظهارات آقای الهام اطلاع ندارم. ایشان استاد حقوق است و ممکن است تصاویر تلویزیونی، ایشان را به اشتباه انداخته باشد.
نجات الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با  ایلنا افزود: در جلسه دیروز همه ۶ حقوقدان‌ شورای نگهبان حضور داشتند. از سوی دیگر ۲ نفر از فقها نیز بودند. وی تاکید کرد: از فقهای شورای نگهیان علاوه بر آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مدرسی هم در این مراسم حضور داشت و بنابراین از ۱۲ عضو شورای نگهبان، ۸ عضو آن در این جلسه حاضر بودند و قاعده اکثریت رعایت شده بود. او خاطرنشان کرد: قانون اعلام کرده که مراسم تحلیف باید با حضور اعضای شورای نگهبان برگزار شود و اشاره نکرده که حضور همه یا اکثریت الزامی است، ولی به نظر می‌رسد با حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان نظر قانون در این رابطه محقق شده است.

عضو شورای نگهبان خاطرنشان کرد: علیرغم زحماتی که مسئولان مجلس کشیدند، چون در مراسم تحلیف مهمانان زیادی داشتیم، شاید یکی از علل این تصور این است که شورای نگهبان و اعضای آن  که حضور آن‌ها در جلسه تحلیف به موجب قانون اساسی ضرورت دارد، باید مثل بسیاری از مجالس قانون‌گذاری در مجلس جایگاه ثابت و مشخصی داشته باشند که حضور آن‌ها به راحتی قابل مشاهده باشد. او گفت: باید مثل بسیاری از مجالس قانون‌گذاری، صحن مجلس طوری طراحی و مهندسی شود که جایگاه اعضای شورای نگهیان در مکان‌ها و تریبون‌های ثابت و مشخص باشد و رعایت این نکته سوءتفاهم‌ها را منتفی می‌کند.